خبرگزاری کار ایران

ملانوری مطرح کرد؛

آخرین فرصت استعفا برای حضور در انتخابات مجلس ۱۶ خرداد است/ موافقت با تشکیل ۲ جبهه اصلاح‌طلب و اصولگرا

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۵۳۱

رئییس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: هیچ تقاضایی برای صدور مجوز راهپیمایی به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارسال و واصل نشد. ما در آن زمان یعنی دهم اردیبهشت ماه یک روز قبل از روز جهانی کارگر کمیسیون را برگزار کردیم و یکی از دلایل آن هم این بود که اگر تا آخرین لحظه‌ها تقاضایی آمد، بتوانیم مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حمید ملانوری امروز در نشست خبری اظهار کرد: اخیراً ۱۶ نفر از نمایندگان مجلس سوالی را از وزیر کشور مبنی بر اینکه چرا ایشان برای تجمع هفته کارگر و روز کارگر مجوز نداده‌اند، مطرح کرده‌اند.

وی تاکید کرد: هیچ تقاضایی برای صدور مجوز راهپیمایی به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارسال و واصل نشد. ما در آن زمان یعنی دهم اردیبهشت ماه یک روز قبل از روز جهانی کارگر کمیسیون را برگزار کردیم و یکی از دلایل آن هم این بود که اگر تا آخرین لحظه‌ها تقاضایی آمد، بتوانیم مورد بررسی قرار دهیم.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه تقاضایی نیامده بود اما از یک هفته قبل از طریق استانداری‌ها پیگیر شدیم که به احزاب و تشکل‌هایی که مرتبط بودند، اعلام کنند. همه می‌دانیم تقاضای راهپیمایی فقط از سوی احزاب دارای پروانه فعالیت امکان‌پذیر است و احزاب می‌توانند تقاضای تجمع یا راهپیمایی دهند.

وی افزود: تجمعات در استان‌ها مطرح می‌شود و استانداری‌ها بررسی می‌کنند و مجوز می‌دهند و راهپیمایی‌ها باید در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مطرح شوند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور بیان کرد: به طور ویژه در تهران از طریق استانداری و فرمانداری پیگیری کردیم اما هیچ تقاضایی مطرح نشده بود. هیچ تقاضایی به دست ما نرسید که مجوز صادر کنیم اما با توجه به این مباحث، مطرح می‌کنند که وزارت کشور مجوز نداده است.

ملانوری تصریح کرد: لازم است اعلام کنم همین امروز در جلسه کمیسیون این موضوع مطرح شد و آقای کمالی موضوع را در جلسه پیگیری کردند و آقایان خودشان اعلام کردند که ما هیچ تقاضایی ندادیم چون احساس می‌کردیم که اگر تقاضا کنیم مخالفت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خانه کارگر به این دلیل که پروانه حزب دارد معمولا متقاضی است و بیشتر شاکی هستند که چرا مجوز ندادید در صورتی که هیچ تقاضایی ندادند و الان هم خودشان این را می‌گویند که ما تقاضا ندادیم چون احساس می‌کردیم مخالفت می‌شود در حالی که ما خودمان پیگیر بودیم چرا که می‌دانستیم روز کارگر به دلیل اینکه قشر عظیمی از کارگران در جامعه احیاناً مطالبی داشته باشند، تجمعی خواهند داشت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تاکید کرد: بعد از اینکه تقاضایی مطرح نشد، ما به استانداری‌ها اعلام کردیم که اگر تجمع و راهپیمایی شکل گرفت شما با کمال آرامش، امنیت آنها را تامین کنید که خدشه و ناامنی ایجاد نشود اما با این وجود نمایندگان در قالب سوال از وزیر، این موضوع را در مجلس مطرح کرده‌اند که چرا مجوز نداده‌اید و وزارت کشور مانع شده است اما وقتی تقاضایی نیست ما چطور مجوز صادر کنیم.

ملانوری با اشاره به برگزاری باشکوه روز قدس گفت: از حضور باشکوه مردم تشکر می‌کنم که این حرکت به نوعی حرکت سیاسی بزرگی است و جواب محکمی در برابر طرح معامله قرن بود.

وی با بیان اینکه امروز سومین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در سال جدید برگزار شد، گفت: اصلاح اساسنامه و مرامنامه ۴ حزب مطرح شد، قرار شد اساسنامه حزب مجمع زنان اصلاح‌طلب استان تهران پس از اصلاحات و تاسیس دفاتر استانی در جلسه بعدی مطرح شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ادامه داد: همچنین اساسنامه کانون فارغ‌التحصیلان آذربایجان غربی که خواستار تغییر اسم به حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی و تغییر استانی به ملی شدن بودند، مورد تصویب قرار گرفت.

ملانوری تصریح کرد: تصویب اساسنامه و مرامنامه انجمن اسلامی معلمان ایران و حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با توجه به اشکالات به جلسه بعد موکول شد.

وی با اشاره به اینکه با درخواست کلی تاسیس حزب جمعیت اصلاح اسلامی استان تهران موافقت شد، تاکید کرد: قرار شده است این حزب پیرامون اصلاح نام و اساسنامه و طی کردن مراحل تاسیس برای راه‌اندازی دفاتر استانی و تشکیل مجمع عمومی قدم بردارد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با تاکید بر اینکه گزارش مجمع عمومی ۳ حزب در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: گزارش مجمع جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، مجمع عمومی جمعیت انسجام اسلامی استان تهران و حزب مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

ملانوری با اشاره به اینکه احزاب زیر نظر کمیسیون می‌توانند جبهه تاسیس کنند، گفت:  تاسیس جبهه با اطلاع کمیسیون رسمیت دارد و در این جلسه فعالیت جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم با موضوع انتخابات به مدت یکسال و فعالیت جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی برای مدت نامحدود برای انتخابات و فعالیت‌های مختلف اعلام و به رسمیت شناخته شد و فعالیت آن از این تاریخ بلامانع است.

وی با بیان اینکه در این جلسه چهار تمدید پروانه اقلیت‌ها مطرح شد، گفت: تمدید پروانه انجمن زرتشتیان کرج، انجمن زرتشتیان شریف‌آباد اردکان یزد مقیم مرکز، سازمان زنان زرتشتی مورد تصویب قرار گرفت و تمدید پروانه انجمن ملی فرهنگی ارامنه تهران با توجه به نبود پاسخ‌های نظارتی به جلسه بعدی موکول شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در مورد تمدید فرصت استعفا برای حضور در انتخابات مجلس گفت: آخرین فرصت ۱۶ خرداد است.

وی همچنین از تشکیل دو جبهه جدید در دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب خبر داد و گفت: بر این اساس احزاب جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت آبادگران انقلاب اسلامی، شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم را برای فعالیت در استان قم و برای یکسال تشکیل داده‌اند که با فعالیت آن موافقت شد.

ملانوری گفت: همچنین حزب ندای ایرانیان، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، انجمن اسلامی معلمان ایران، حزب همبستگی دانش آموختگان ایران، سازمات عدالت و آزادی ایران اسلامی، انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و حزب همبستگی ایران اسلامی، جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی را برای فعالیت در سطح کشور و بمدت نامحدود تشکیل داده‌اند که با درخواست فعالیت آنها نیز موافقت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز