خبرگزاری کار ایران

بطحایی در جمع خبرنگاران:

بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر به جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزوده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۱۸۷

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ پیش‌بینی این است که بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر در آزمون‌هایی که در یکی دو ماه اخیر برگزار می‌شود به جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزوده شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا در حکم کارمندان خانم که طلاق گرفته‌اند عنوان مطلقه می‌آید، گفت: بله باید تصحیح کنیم، این نرم افزارها، نرم افزار کلی کشوری است که از آن استفاده می‌کنیم، موضوعی که گفتید را بررسی می‌کنیم و تذکر درستی است.

وی در مورد استخدام معلمان هم بیان داشت: امسال هم مثل سال‌های گذشته تعدادی استخدام معلم داریم و به احتمال خیلی زیاد حدود ۲۵ هزار نفر دانشجوی دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی را می‌گیریم که در دوره‌های ۴ساله هستند.

بطحایی اضافه کرد: البته بحثمان الان روی ماده ۲۸ که شامل ۲۰ هزار نفر می‌شود هست که این تعداد کارهایشان انجام می‌شود، این افراد کسانی هستند که یکسال در دانشگاه شهید رجایی دوره می‌بینند و زودتر جذب خدمت می‌شوند، بنابراین پیش‌بینی این است که بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر در آزمون‌هایی که در یکی دو ماه اخیر برگزار می‌شود، به جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزوده می‌شوند.

بطحایی در مورد شهریه مدارس غیر انتفاعی خاطرنشان کرد: ضمن تقدیر از همه همکارانی که در مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند برخی از افراد با اجحاف، شهریه‌هایی را از اولیای دانش‌آموزان می‌گیرند، در وضعیت اقتصادی فعلی که فشار به خانواده‌ها می‌آید، این مساله واقعاً مورد حساسیت ماست، ما دو سامانه را طراحی کرده‌ایم که یکی سامانه الکترونیکی است و در حقیقت از طریق سامانه مدارس غیردولتی به آن وارد می‌شوند و دوم سامانه تلفنی است که کسانی که شکایت دارند از آن طریق ارسال می‌کنند.

وی بیان داشت: شهریه همه مدارس غیردولتی به تفکیک مدرسه و استان کاملاً مشخص خواهد شد که در یکی دو استان‌ این طرح شروع شده است و ظرف یکی دو روز آینده بقیه مدارس هم تایید می‌شود، مبلغی که در آن ثبت است، شورای نظارت استان و شورای نظارت ستاد کاملاً روی این شهریه نظارت دارد و اگر لازم باشد حتی مدارس متخلف لغو مجوز می‌شوند، امیدواریم رفتار همکاران ما در مدارس غیردولتی به گونه‌ای باشد که شاهد این اتفاقات نباشیم.

وزیر آموزش و پرورش در مورد اخذ وجوهات غیرمتعارف از سوی مسئولان مدارس دولتی و حتی ندادن کارنامه به همین دلیل اظهار داشت: قبلا گفته شده است که این‌ها واقعا روش‌های غیرتربیتی هستند. کاری به تخلفات اداری همچون عدم ارائه گواهینامه در یک مدرسه ندارم، گزارشی را به من امروز دادند که کارت ورود به جلسه امتحان را منوط به اخذ کمک‌های مردمی کرده بودند این‌ها کارهای ضدتربیتی هستند و اگر در معدودی از مدارس اتفاق می‌افتد بازرسان ما ورود پیدا می‌کنند و با متخلف برابر مقررات برخورد می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز