خبرگزاری کار ایران

تکلیف مجلس به سازمان بهزیستی برای خدمت‌رسانی به بزه‌دیدگان اسیدپاشی

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۸۶۳

نمایندگان مجلس سازمان بهزیستی را مکلف به خدمت رسانی به بزه‌دیدگان اسیدپاشی کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی  در بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن با ماده (۵) این طرح با ۱۳۰ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده (۵) این طرح آمده است: در کلیه موارد مذکور در این قانون، مرتکب علاوه بر جبران خسارت های مقرر در ماده (۱۴) قانون آیین دادرسی کیفری مصوب۴/۱۲/۹۲ ملزم به پرداخت هزینه های درمان بزه دیده می‌باشد. در صورتی که مرتکب متمکن به تشخیص قاضی رسیدگی کننده از پرداخت هزینه های درمان نباشد، هزینه‌های مربوطه از محل صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت می‌شود.

تبصره ۱- سازمان بهزیستی کشور مکلف است، در صورت تشخیص از سوی قاضی رسیدگی کننده، به بزه دیده گان موضوع این قانون خدمات روانشناختی، مددکاری و توانبخشی ارائه کند.

تبصره ۲- در مواردی که هزینه های موضوع این ماده و تبصره (۱)، از صندوق تأمین خسارتهای بدنی و سازمان بهزیستی پرداخت می شود، صندوق یا سازمان بهزیستی می توانند برای دریافت هزینه های پرداخت شده به مرتکب رجوع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز