خبرگزاری کار ایران

نانواکناری: همه دپوهای زباله در کنار رودخانه‌ها انجام می‌شود/ لاریجانی: وزیر کشور این موضوع را با جدیت پیگیری کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۷۷۷

نماینده مردم بابلسر گفت: فرق استان های شمالی با دیگر استان ها این است که مسیر بعد از سلسله جبال البرز، رودخانه های متعددی به دریای خزر سرازیر می شود همه دپوهای زباله در کنار رودخانه ها می باشد که تمام شیرآبه های آن در رودخانه ها جاری است که این رودخانه ها به زمین های کشاورزی و بعد از آن به دریا متصل می شوند.

به گزارش ایلنا، ولی الله نانواکناری امروز در صحن علنی مجلس در تشریح سوال خود از وزیر کشور درمورد دپوی زباله در مناطق شهری استان مازندران گفت: با توجه به این که دپوی زباله در نواحی شهری شهرستان های بابلسر و فریدون کنار و شهرهای استان مازندران را تهدید می کند و با توجه به تذکرات مکرر به وزیر کشور و استاندار مازندران چرا اقدامی صورت نگرفته است؟

وی افزود: فرق استان های شمالی با دیگر استان ها این است که مسیر بعد از سلسله جبال البرز، رودخانه های متعددی به دریای خزر سرازیر می شود همه دپوهای زباله در کنار رودخانه ها می باشد که تمام شیرآبه های آن در رودخانه ها جاری است که این رودخانه ها به زمین های کشاورزی و بعد از آن به دریا متصل می شوند.

این نماینده وجلس دهم گفت: میلیون ها ماهی در فصل صید به صورت فلج شده در ساحل افتاده اند، نگرانی من این است که در آینده با بیماری های متعددی رو به رو شویم.

علی لاریجانی پس از اظهارات ولی الله نانواکناری نماینده بابلسر در موضوع پسماندها گفت: نکاتی که آقای نانواکناری در مورد پسماندهای شمال می گویند خیلی مهم است رحمانی فضلی مساله پسماندها در استان های شمالی موضوعی است که خود شما باید وقت بگذارید تا این موضوع حل شود جنوب، شمال و بقیه شهرهای کشور با این مشکل رو به رو هستند، در قانون برنامه هم به این موضوع تاکید شده است باید در این موضوع وقت گذاشت و آن را به سامان رساند.

ولی الله نانواکناری در پاسخ به علی لاریجانی رییس مجلس گفت: اگر این تعهد ایجاد شود که وزیر کشور، رییس سازمان محیط زیست و وزیر جهاد کشاورزی و نیرو جلسه ای را با مجمع نمایندگان شمال بگذارند و برای این موضوع چاره اندیشی شود از پاسخ به این سوال قانع می شوم.

علی لاریجانی رییس مجلس اظهار داشت: وزیر کشور این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز