خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه:

دوچرخه‌سواری برای بانوان به موجب قانون منع نشده است/ برداشت‌ها از قول دادستان اصفهان، ناقص بود

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۷۴۰

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به حواشی مربوط به ممنوعیت استفاده بانوان از دوچرخه در اصفهان گفت: آنچه در این زمینه از قول دادستان اصفهان نقل شد، برداشت ناقصی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامحسین اسماعیل سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در رابطه با دستور دادستان اصفهان در خصوص ممنوعیت استفاده بانوان از دوچرخه گفت: آنچه در این زمینه از قول دادستان اصفهان نقل شد، برداشت ناقصی بود. ایشان اعلام نکرده بودند که دوچرخه‌سواری مطلقا ممنوع است حرف ایشان پیشگیری از اعمال منافی عفت، بی‌حجابی و تشویق به فساد و فحشا بود که در این رابطه دستوراتی داده بودند و در ذیل دستور اعلام کرده است به شهرداری که لازم است مکان‌هایی را برای دوچرخه‌سواری بانوان مهیا کنید و توصیه می‌کند برای حفظ کرامت زن برای آنها دوچرخه‌های ویژه ساخته شود.

اسماعیلی گفت: نظر قوه قضاییه این است که هرجا عمل مجرمانه صورت بگیرد، وظیفه داریم مقابله کنیم که حضور بانوان بدون حجاب در منظر عمومی جرم تلقی شده است. بخش اول موضوع جرم است و بخش دیگر مساله صیانت و پیشگیری است. دوچرخه سواری برای بانوان به موجب قانون منع نشده اما به بحث فتوا نمی‌پردازم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز