خبرگزاری کار ایران

میرزایی نکو در گفت‌وگو با ایلنا:

هیات رئیسه هنوز ایرادات شورای نگهبان به طرح استانی شدن انتخابات مجلس را به کمیسیون ارجاع نداده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۵۴۳

عضو کمیسیون شوراها گفت: اگر قرار باشد مجلس زحمت بکشد و شورای نگهبان، هیات نظارت و مجمع برای یک جمله آن را رد کند، بهتر است از این به بعد طرح‌ها و لوایح اول به هیات نظارت و مجمع برود و در صورت تایید به مجلس بازگردد.

قاسم میرزایی نکو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در توضیح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون شوراها اظهار کرد: موضوعی در رابطه با حضور سرنشین کودک بر صندلی عقب در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد قانونی براساس سن، وزن و قد کودک طرحی تهیه و از آن به عنوان قانون در راهنمایی و رانندگی استفاده شود.

این نماینده اصلاح‌طلب تصریح کرد: موضوعی در رابطه با بحث استانی شدن انتخابات در جلسه امروز مطرح شد و اعضاء بیان کردند که هیات رئیسه موضوع را پس از دو سه روز که شورای نگهبان به آن ایراد گرفته به کمیسیون ارجاع نداده است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز مطرح شد که اعضای کمیسیون شوراها و نمایندگان مجلس ماه‌ها و حتی سال‌ها برای قانون‌های مختلف از جمله استانی شدن انتخابات زحمت کشیده‌اند و شورای نگهبان هم اکنون در مخالفت با ماده یک این طرح، آن را رد کرده است.

این عضو کمیسیون شوراها یادآور شد: بخشی از ایرادی که شورای نگهبان بر این طرح گرفته است، مربوط به اشکالاتی است که هیات نظارت آن را مطرح کرده است، اگر قرار باشد مجلس زحمت بکشد و شورای نگهبان، هیات نظارت و مجمع برای یک جمله آن را رد کند، بهتر است از این به بعد طرح‌ها و لوایح اول به هیات نظارت و مجمع برود و در صورت تایید به مجلس بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز