خبرگزاری کار ایران

عصر امروز در کمیسیون امنیت ملی؛

کلیات طرح دوفوریتی اقدام متقابل ایران در برابر آمریکا به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۸۶۰

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: به موجب این قانون سازمان‌ها و نهادهایی که تحت اختیار این فرماندهی علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند تروریستی اعلام می‌شوند و هر گونه کمک مالی، فنی، آموزشی، خدماتی، تدارکاتی و ... به این نیروها همکاری اقدام تروریستی محسوب شده و مرتکب به مجازات مقرر در ماده 508 قانون مجازات اسلامی محکوم می‌گردند.

علی نجفی خوشرودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی گفت: در این نشست که با حضور اعضای کمیسیون و نمایندگان ارگان‌های ذیربط برگزار شد، کلیات طرح قانونی دوفوریتی اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط ایالات متحده آ‌مریکا به اتفاق آرا به تصویب کمیسیون رسید. علاوه بر ماده واحده، دو ماده از این طرح به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح به منظور اقدام متقابل در برابر اقدامات ایالات متحده در تضعیف صلح و ثبات‌ منطقه‌ای و بین‌المللی و از آنجا که این رژیم بر خلاف اصول مسلم حقوق بین‌المللی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مطابق با اصل یکصد و پنجاه قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان حاکمیتی دفاعی ایران شناخته می‌شود را سازمان تروریستی خارجی اعلام کرده است  به موجب این قانون نیروهای فرماندهی مرکز آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) و سازمان‌ها و نهادهایی که تحت اختیار این فرماندهی علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند تروریستی اعلام می‌شوند و هر گونه کمک مالی، فنی، آموزشی، خدماتی، تدارکاتی و ... به این نیروها همکاری اقدام تروریستی محسوب شده و مرتکب به مجازات مقرر در ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌گردند.

وی افزود: در بند یک این طرح تصریح شده است که دولت جمهوری اسلامی ا یران در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای تروریستی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند اقدامات متقابل و قاطع به عمل می‌آورند.

خوشرودی گفت: بند ۲ این طرح نیز عنوان می‌کند که دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی و دیپلماتیک در بهره‌مندی نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای تروریستی موضوع این قانون را از تاسیسات، تجهیزات، منابع مالی و دیگر کمک‌ها به حداقل برساند.

وی همچنین تاکید کرد: ادامه تصویب این طرح قانونی به جلسه فردا موکول شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز