خبرگزاری کار ایران

وزارت ارتباطات و دفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد با یکدیگر همکاری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۹۴۴

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با سیمونتا دی پیپو، مدیر دفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران و رامین نورقلی‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، آذری جهرمی اذعان داشت، ایران متاسفانه با بلایای مختلف طبیعی مواجه است، که سیل اخیر یکی از مهمترین آن‌هاست. خشکسالی و  طوفان‌های شن، از دیگر این موارد هستند. برخی از این بلایا منحصر به ایران نیستند و مبارزه و مقابله با آن‌ها، نیاز به همکاری منطقه‌ای دارد. در این خصوص، تمایل داریم که از ظرفیت‌های دفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد و همکاری‌های بین‌المللی بالاخص در خصوص دریافت تصاویر و داده‌های ماهواره‌ای در مدیریت این وضعیت ها استفاده نماییم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان همچنین خاطر نشان کرد، ج.ا.ایران در حوزه فضایی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و پرتاب یک ماهواره سنجش از راه دور و دو ماهواره ارتباطی در دستور کار آتی ایران قرار دارند. تمام این اقدامات ایران در راستای توسعه فعالیت‌های صلح آمیز در فضا و بهره‌مندی از مزایای فن‌آوری فضا برای عامه مردم ایران است.

آذری جهرمی افزود، ایران یکی از مراکز منطقه‌ای اطلاعات فضا-پایه برای مدیریت بلایا و پاسخ اضطراری است و از همکاری‌های ارائه شده از سوی دفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد درخصوص واقعه سیل اخیر تشکر و خواهان تعمیق و گسترش این همکاری شد.

در این ملاقات، خانم دی‌پیپو نیز ضمن توضیح ساختار و کارکرد دفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد، بیان کرد که درخصوص همکاری در حوزه کاربردهای فضایی و حقوق فضا، از پیشنهادات ایران استقبال می‌کند و تلاش خواهد کرد تا بر اساس برنامه‌ای که برای همکاری از سوی ایران پیشنهاد خواهد شد، ظرفیت‌های یونوسا را برای پیشبرد و گسترش همکاری‌ها به کار گیرد.

طرفین در پایان این ملاقات، از محل نمایشگاه دستاوردهای فضایی در محل دفتر ملل متحد در وین که یک ماهواره و یک سامانه پرتابی ایرانی نیز در آن به نمایش گذاشته شده است، دیدار کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز