خبرگزاری کار ایران

ظریف در بدو ورود به استانبول:

غرب به اسم آزادی بیان مجوز هرگونه توهینی علیه مسلمانان را می دهد

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۶۷۴

­وزیر خارجه کشورمان برای حضور در اجلاس فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، وارد استانبول ترکیه شد

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وارد ترکیه شد. محمد جواد ظریف، برای حضور در اجلاس فوق العاده وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، وارد فرودگاه استانبول شد.

ظریف در بدو ورود به فرودگاه استانبول ترکیه گفت: کشورهای غربی به اسم آزادی بیان مجوز همه نوع توهین علیه مسلمانان را داده و این موضوع در همه جای غرب، مشهود است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای حضور در اجلاس فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به استانبول ترکیه سفر کرده، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، حادثه تروریستی در نیوزیلند را یک حرکت خطرناک و اسلام ستیزانه تحت راهبری غرب، عنوان کرد و افزود: برخی نهادها و مسئولین غربی یا بایکوت یا با حمایت از این حرکت خطرناک، در آن شرکت دارند. همان کسانی که مانع ورود مسلمانان و استفاده از علائم اسلامی در کشورهایشان می‌شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: متأسفانه آنهایی که دم از آزادی بیان می‌زنند، آزادی بیان مسلمانان را سرکوب می‌کنند و یا به اسم آزادی بیان اجازه می‌دهند هرگونه توهین علیه مسلمانان صورت گیرد.

ظریف با بیان اینکه حادثه نیوزیلند یک حادثه صرف نیست بلکه بخشی از روند شکل گرفته علیه مسلمانان است، افزود: طبق درخواست جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه ترکیه در اقدامی مناسب، در سریعترین زمان ممکن میزبانی اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی را برای بررسی این موضوع برعهده گرفت و در این اجلاس که با حضور وزیر خارجه نیوزیلند برگزار می‌شود، وزرای خارجه کشورهای اسلامی قصد دارند نه فقط برای محکومیت این حادثه تدبیری بیندیشند، بلکه تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار این قبیل اتفاقات اتخاذ کنند.

ظریف همچنین با تبریک سال نو به ملت ایران، ابراز امیدواری کرد طبق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری، مردم ایران یکبار دیگر با انسجام و یکپارچگی با رونق تولید ملی، ایران اسلامی را یک کشور تحریم ناپذیر به جهانیان جلوه دهند.

به دنبال کشتار وحشیانه مسلمانان در نیوزیلند، ­محمد جواد ظریف­ وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو  همتای ترکیه ای خود پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی را که ریاست دوره ای آن بر عهده ترکیه قرار دارد، ارائه کرد.

اجلاس فوق العاده یک روزه وزرای امور خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی، با موضوع حادثه تروریستی اخیر در نیوزیلند، فردا جمعه دوم فروردین، در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز