خبرگزاری کار ایران

بادامچیان مطرح کرد؛

دولت با نگاه به شرق، رشته موهوم امیدواری به غرب را ببرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۳۴۵

دبیرکل حزب موتلفه گفت: خطر احزاب افراطی راست نژادپرست خطری برای آینده غرب است زیرا جنایت هیچگاه بی‌پاسخ نمی‌ماند و اگر غرب‌گرایان چنین سیاست‌های وحشتناک را ادامه دهند، تکرار رویدادهای فرانسه و شنبه‌های آن در سایر کشورهایی اروپایی محتمل خواهد بود.

به گزارش ایلنا، اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اظهار کرد: غرب سال‌ها از دموکراسی و آزادی عقاید و بیان و اجرای مراسم دینی سخن گفته است و اکنون ماجراهایی که در رابطه با دین بزرگ اسلام در غرب رخ می‌دهد، تمام ادعاهای غرب را به باد می‌دهد و آبرویی برای دموکراسی غربی باقی نمی‌گذارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: سیاست‌های دیکتاتورانه ضد حجاب اسلامی در غرب و ایجاد محدودیت‌ها برای مسلمانان، سکوت در برابر کشتار مسلمانان میانمار و نسل‌کشی آنها و حمایت از رژیم آدمکش و کودک کش سعودی و بمباران‌های وحشیانه در یمن و حمایت از رژیم دیکتاتور و غاصب صهیونیستی در فلسطین موجب شده که در درون غرب برخی جنایتکاران، کثیف‌ترین جنایت‌ها را مرتکب شوند مانند همین جنایت نفرین‌آور در نیوزیلند که تعدادی مردم بیگناه را که به عبادت خدا در مسجد ایستاده‌اند با رگبار و انفجار بکشند.

وی همچنین تصریح کرد: خطر احزاب افراطی راست نژادپرست خطری برای آینده غرب است زیرا جنایت هیچگاه بی پاسخ نمی‌ماند و اگر غرب‌گرایان چنین سیاست‌های وحشتناک را ادامه دهند، تکرار رویدادهای فرانسه و شنبه‌های آن در سایر کشورهایی اروپایی محتمل خواهد بود. آمریکا و اروپا راه را بر مهاجرانی که از ظلم و تباهی حاکمان وابسته به غرب در کشورشان به کشورهای دیگر می‌گریزند می‌بندند و ترامپ در پی دیوارکشی مسخره‌ای است که قبلاً شوروی را به خاطر آن ملامت می‌کردند.

وی مشی رسانه‌های غرب را نمونه‌ای از سیاست‌های غلط حاکم بر آنها دانست و گفت: غربی‌ها از تقبیح جنایتی همچون حادثه نیوزلند خودداری می‌کنند و از بکاربردن واژه تروریسم درباره آنها اکراه دارند، این اقدام از نظر حقوقی نوعی مباشرت در این جنایات ضدبشری است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از وزیر امور خارجه خواست تا راه‌های اقدام از طریق سازمان ملل و مجامع حقوق بشری و درخواست نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل را بررسی و اقدام لازم را برای جلوگیری بین المللی از این جنایات بررسی و پیگیری کند.

بادامچیان با اشاره به نتایج سفر رئیس جمهور به عراق گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق دستاوردهای بسیاری به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته است. عراق و ایران با همراهی سایر همسایگان می‌تواند بسیاری از مشکلات خود و منطقه را حل کنند و از ظرفیت‌های بالفعل دو کشور استفاده مطلوب به عمل آورند. قرار است حجم مبادلات اقتصادی با عراق به ۲۰ میلیارد دلار برسد. همین الان با ۱۳ میلیارد دلار ۱۰ برابر مبادلات اقتصادی با ۲۸ کشور اروپا را با عراق مراودات داریم. مراودات اقتصادی خوبی را با افغانستان داریم. دولت با نگاه دقیق و هوشمندانه به شرق می‌تواند رشته موهوم امیدواری به غرب را ببرد و موجب جهش‌های عظیم در حوزه اقتصادی شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: کشوری مانند ایران را که با ۱۵ کشور همسایه است، نمی‌توان تحریم مؤثر کرد همانطور که طی این ۴۰ سال، تحریم آمریکا جز مزاحمت تأثیری چندان نداشته است. سفر روحانی به بغداد دیر هنگام بود اما دستاوردهای عظیمی داشت. شما این را مقایسه کنید با سفر ترامپ به عراق که دزدانه و شبانه و با تحقیر صورت گرفت. دولت باید توجه داشته باشد که روابط با عراق یک روابط راهبردی و غیرقابل جایگزین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با خبرگان پرداخت و تصریح کرد: دوگانه‌هایی که رهبری در این دیدار مطرح کردند، گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور و مسلمانان دیگر کشورها خواهد بود. ما باید با چالش‌های روبرو فعال، ابتکاری، امیدوارانه و با دلیری و شجاعت روبرو شویم و از هرگونه سهل اندیشی و سهل انگاری و بی صبری و بهانه جویی پرهیز کنیم.

بادامچیان تاکید کرد: اگر مرزبندی دقیقی با دشمن داشته باشیم بیراهه نخواهیم رفت و کشور را بیمه می‌کنیم. دشمن امروز همه ظرفیت خود را برای مقابله با اسلام به میدان آورده است و ما نیز با بسیج حداکثری باید در تمام میادین نبرد آماده دفاع تهاجمی باشیم و این وادی صبر و استقامت و درک واقعی مسائل و مشکلات را می‌طلبد.

وی با اشاره به رزمایش پهپادی سپاه و بکارگیری همزمان ۵۰ فروند آر کیو ۱۷۰ ایرانی در این رزمایش خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی کشور در آسمان با این رزمایش یک رکوردی را نشان می‌دهد که حتی فکر حمله نظامی به ایران را یک فکر غلط و خودکشی تحلیل می‌کند. ما باید توانایی‌های نظامی را روز به روز بیشتر کنیم. باید به فرمانده کل قوا تبریک بگوییم که فرزندان سلحشور ایران با هدایت‌های رهبری هر روز به آمادگی‌های خود می‌افزایند تا امنیت کشور روز افزون تأمین گردد.

بادامچیان در پایان با تبریک ولادت امام جواد (ع) و نیز میلاد امام علی (ع) حلول سال نو را پیشاپیش تبریک گفت و افزود: ده‌ها هزار جوان ایرانی خود را برای اعتکاف در مساجد آماده می‌کنند تا با خود موجی از معنویت و اخلاق و آموزه‌های دینی را در آغاز سال جدید به جامعه بیاورند. معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری یکی از امتیازات و تمایزات جامعه ما به جامعه جهانی است. امروز جهان تشنه معنویت است چرا که از خشونت و خونریزی تنفر دارد و می‌خواهد از آن فاصله بگیرد. جهان به انقلاب ما برای رسیدن به معنویت و اخلاق نیازمند است. می‌توان این نیاز را هر روز با نفوذ اسلام و انقلاب در جوامع مختلف مشاهده و لمس کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز