خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی در خطبه‌ دوم نمازجمعه مشهد:

پاسخ‌های وزیر اقتصاد برای خبرگان قانع‌کننده نبود/ انقلاب حیات امریکا و اروپا را تهدید می‌کند/ مسئولان درجه یک ما افراد خوبی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۴۲۱

امام جمعه مشهد تاکید کرد: تمام قدرت‌های الحادی، استکباری و.. بر سر این انقلاب ریخته‌اند زیرا این انقلاب یک پایگاه استراتژیک را از آنها گرفته بود. بعد از ۴۰ سال، وحشت‌شان از انقلاب این است که سنگلاخی در برابر امریکا، اروپا و استکبار جهانی شده است که حیات آنها را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه دوم این هفته مشهد با تبریک میلاد امام جوادالائمه (ع) گفت: دو، سه روز قبل اجلاس خبرگان بود و وزیر اقتصاد به این اجلاس آمد. البته از آقای رئیس‌جمهور هم دعوت شده بود تا به سوالات پاسخ دهند که عمده آنها مسائل روز و مشکلات معیشتی بود که ایشان به عراق رفته بودند و به جایشان وزیر اقتصاد آمد.  

پاسخ‌های وزیر اقتصاد برای علما و خبرگان قانع‌کننده نبود

وی ادامه داد: عمدتا پنج نفر در این مراسم‌ها سوال می‌کنند ولی ۱۳ نفر سوال کردند و به وزیر اقتصاد دو وقت برای پاسخگویی داده شد ولی پاسخ‌ها برای علما و خبرگان قانع‌کننده نبود. 

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آخرین جمعه سال اظهار داشت: نباید نصفه خالی لیوان را دید بلکه باید نصفه پر لیوان را هم دید. در سالی که گذشت، مشکلات اقتصادی و معیشتی به ویژه اقشار آسیب‌پذیر، فشار فوق طاقت به وجود آورد و به این اقشار ضربه زد. البته بخشی از آن به خاطر انقلاب است. انقلابی که قرار است دنیا را بیدار کند و قرار است زمینه‌ساز ظهور امام زمان باشد. 

اینکه به مسئولان بدبین بشویم درست نیست

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی دشمن دارد، تصریح کرد: تمام قدرت‌های الحادی، استکباری و.. بر سر این انقلاب ریخته‌اند زیرا این انقلاب یک پایگاه استراتژیک را از آنها گرفته بود. بعد از ۴۰ سال، وحشت‌شان از انقلاب این است که سنگلاخی در برابر امریکا، اروپا و استکبار جهانی شده است که حیات آنها را تهدید می‌کند. 

وی با بیان اینکه مردم به پا خواسته‌ در ۴۰ سال گذشته، آنها را با مذلت‌های مختلفی روبه‌رو کردند و به همین خاطر آنها نمی‌گذرند ما آرام باشیم، خاطرنشان کرد: استکبار هر روزش با یک فتنه، توطئه، تهاجم و نامردی سراغ ما آمد ولی ما آنها را پشت سر گذاشتیم. مسئولان ما افراد خوبی هستند. اینکه به مسئولان بدبین بشویم درست نیست.

درگیری داخلی موجب غافل شدن از دشمن می‌شود

امام جمعه به بیانات دیروز رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان اشاره کرد و ابراز داشت: دیروز رهبری گفتند مهم این است که بر دشمن مرزبانی داشته باشیم یعنی مرز دشمن و غیردشمن را مشخص کنیم. دشمن ما استکبار جهانی، امریکا، غرب و عوامل نفوذی داخلی هستند ولی مسئول زحمتکشی که روز و شب می‌‌دود، به فرض آنکه موردی هم خطا کرد، یقه‌اش را نگیریم و بگویم او عامل دشمن و نفوذی است زیرا این درگیری موجب غافل شدن از دشمن می‌شود.

علم‌الهدی افزود: مسئولان درجه یک اجرایی، قضایی و مجلس ما آدم‌های خوبی هستند ولی آنها بخشی از فلاکتی که امسال گرفتار آن شده‌ایم، به خاطر سوتدبیر آنها بود. دشمن قدرت نداشت بلکه سوتدبیرها موجب این مشکلات شد. بانک‌ها را باز کردند و دلار دولتی دادند ولی چند تن خوراک گربه و سگ و لوازم آرایشی وارد کشور شده است. این سوتدبیر بود. اینکه ما که با مشکل ارزی و مشکل برای تامین کالاهای اساسی روبه‌رو هستیم، در بانک را باز کردیم و ارز را با افراد بیرحم دادیم که خوارک سگ و گربه و لوزام آرایشی وارد کنند، سوتدبیر است. 

اگر امریکا تهاجم نظامی نکرد، عرضه و جراتش را نداشت

وی با اشاره به شعار سال امسال بیان کرد: رهبری اعلام کردند سال ۹۷، سال حمایت از ایرانی است. ما که امروز گریبان آقای مسئول می‌گیریم که چرا سوتدبیر داری، ما چقدر در حمایت از کلای ایرانی قدم برداشته‌ایم؟ شما به خانه‌ات بازگرد و حساب کن در خریدهایی که داشتی، چقدر از آنها ایرانی‌ بوده است. ما مردم نیز در این سوتدبیر مقصریم. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دشمن برای سال ۹۸ خیلی نقشه دارد، یادآور شد: ما ۴۰ سال انقلاب را پشت سر گذاشته‌ایم. امریکا در این ۴۰ سال کاری نبود که نکرده باشد و اگر هم تهاجم نظامی نکرد، عرضه و جراتش را ندارد. آنها هشت سال دفاع مقدس را تجربه کرده و پایمردی و قدرت شما مردم را دیده‌اند. هیچ کاری از عهده امریکا برنمی‌آمد که این ۴۰ سال نکرده باشد.

دشمنی حداکثری، بسیج حداکثری می‌خواهد

علم‌الهدی با اشاره مجدد به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان عنوان کرد: امریکا گفت در این تهاجم اقتصادی، تحریم‌هایی را اعمال کرده که در تاریخ امریکا سابقه نداشته است. دیروز هم رهبری تاکید کرد که به امریکا می‌گویم شکست خواهی خورد که در تاریخ امریکا سابقه نداشته باشد. 

وی با تاکید بر اینکه دشمنی حداکثری، بسیج حداکثری می‌خواهد، گفت: دشمن می‌‌‌گوید با همه قدرت می‌آیم و ما هم باید با همه قدرت بسیج شویم. معنای بسیج حداکثری آمادگی نیروهای بسیج سپاه و سازنندگی نیست بلکه یعنی هرچه در حوزه حاکمیتی وجود دارد، به صورت جهادی همه قوا باید بسیج شوند. این مردم بسیج حداکثری را به دشمن و دنیا در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند. آن روز که دشمن و استکبار جهانی، بعث کافر را به سراغ ما فرستاد، بسیج سپاه تنها نبود بلکه خواهر روستایی هم با نان پختن همراه با بسیج شد.

خدا با ماست

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر قرار است سال ۹۸ امریکا با همه قدرت بیاید ما نیز با همه قدرت بیاییم، اظهار داشت: همه قدرت ما دولت، ارتش و سپاه نیستند بلکه شما مردمید. بسیج حداکثری در برابر تهاجم حداکثری لازم است. خدا به دو چوپان پشمینه‌‌‌پوش یعنی موسی و هارون فرمود بروید ریشه فرعون را بکنید و من هم با شما هستم فقط یادتان باشد که من را دارید و کوتاهی در یاد کردن ما نکنید.

علم‌الهدی با بیان اینکه ما خدا را داریم، تصریح کرد: در ۴۰ سال انقلاب، همه ما از خدا بوده است. در هر نقطه انگشت بگذارید، قدرت خدا را مشاهده می‌کنید. خدای ۴۰ سال اول انقلاب پیر نشده است. من اول انقلاب جوان بودم ولی پیر شدم ولی خدا پیر، ناتوان و ضعیف نشده است. این خدا که در ۴۰ سال اول انقلاب با ما بود، الان نیز با ماست به شرط آنکه ما هم با خدا باشیم نه اینکه بگویم دشمن پیشنهاد داده است این کنوانسیون را تصویب کنیم و مقام مسئول ما نگوید امریکا از بهانه نگیرد. ما خدا و پیامبر داریم برویم برای بهانه نگرفتن، تسلیم دشمن شویم؟ در ۴۰ سال دوم هم یادمان باشیم که خدا با ماست زیرا این قدرت در چهل اول دیدیم، لمس کردیم و تجربه کردیم. 

حضور رهبری در نخستین روز سال ۹۸ در حرم رضوی 

وی از حضور رهبر انقلاب در نخسین روز سال ۹۸ در حرم مظهر رضوی خبر داد و خاطرنشان کرد: رهبری برحسب بهره‌برداری از برکات امام هشتم، اول سال به مشهد مشرف می‌شوند و روز اول سال، در همین مکان ساعت سه بعد از ظهر، از افاضات و کلمات گوهر بارشان راهبرد یک ساله را به ما رهنمود می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز