خبرگزاری کار ایران

گلوبال تایمز گزارش داد؛

ایران، موضوع اصلی اختلاف اروپا و آمریکا/ اروپایی‌ها دیگر کورکورانه از سیاست‌های واشنگتن پیروی نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۰۹۱

گلوبال تایمز در مقاله‌ای به دلیل شکست نشست ورشو و عدم حضور اروپاییان در این نشست پرداخت. این گزارش ایران را عامل اصلی اختلاف اروپا و آمریکا دانسته است.

به گزارش ایلنا به نقل از گلوبال تایمز، کنفرانس ورشو که تحت حمایت ایالات متحده برگزار شد و هدف آن مقابله با ایران بود به دلایل مختلفی شکست خورد. چرا که این نشست از سوی اروپاییان خیلی مورد استقبال واقع نشد. فدریکا موگرینی در این نشست شرکت نکرد، جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلستان نیز خیلی زود این نشست را ترک کرد، فرانسه و آلمان مقامات اصلی خود را نفرستادند.

دلایل زیادی از سوی اروپاییان برای عدم حضور در این نشست وجود داشت، اول این که اروپا خود با مسائل داخلی زیادی روبه‌رو است. مثلا فرانسه با تظاهرات زنجیره‌ای روبه‌رو است. شکست سیاست‌های آمریکا در  خاورمیانه دلیل دیگری از سوی اروپاییان برای عدم شرکت در این نشست بود.

علاوه بر این اروپا و آمریکا در مورد مسائل مهم با هم اختلاف‌نظر دارند.مسائلی مانند ایران از جمله اختلاف‌های اساسی اروپا و آمریکا محسوب می‌شود. خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای موجب ایجاد شکست بین اروپا و آمریکا شده‌ است. علاوه بر این، ایالات متحده و کشورهای اروپایی در مورد چگونگی مقابله با مسائل خاورمیانه، از جمله ایران اختلاف نظر دارند.

اروپا و آمریکا در مورد ایران اختلاف نظرهای اساسی دارند. چندی پیش انگلیس و فرانسه و آلمان یک سازو کار مالی راه‌اندازی کردند تا با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مقابله کنند.

 وزیر امورخارجه انگلستان درباره این ساز و کار گفت: این مکانیزم، امکانی جدید برای ادامه تجارت مشروع میان ایران و اروپا است.

این در حالی است که اگر اروپا به ادامه تجارت با ایران مصمم باشد، احتمال تنبیه و مجازات از سوی واشنگتن برای شرکت‌های اروپایی وجود دارد.

اختلاف‌های سیاسی و اقتصادی در روابط آتلانتیک در حال حاضر وجود دارد. فرانسه و آلمان به شدت برای مقابله با آمریکا و حفظ استقلال اروپا مصمم هستند.

در اجلاس ورشو، مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا خواستار خروج کشورهای اروپایی از برجام شد. اما با توجه به شواهد اروپایی‌ها برای مقابله با آمریکا تصمیم جدی دارد و این به معنی پایان تسلط آمریکا بر جهان است. بنابراین بعید به نظر می‌رسد که اروپایی‌ها کورکورانه از سیاست‌های آمریکا پیروی و برجام را ترک کنند. بنابراین در آینده شاهد اختلاف‌های آمریکا و اروپا خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز