خبرگزاری کار ایران

وبسایت ۵۰ وزارتخانه‌ و نهاد دولتی پاکستان بعد از وقایع تروریستی اخیر هک شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۵۴۱

بعد از وقایع تروریستی اخیر، وب سایت وزارت امورخارجه پاکستان مورد حمله سایبری قرار گرفت و از دسترس خارج شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، بیش از وبسایت ۵۰ وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی پاکستان، روز شنبه مورد حمله سایبری قرار گرفتند و دچار نقص شدند.

در این خبر که امروز منتشر شده آمده است که هدف اصلی این حمله وب سایت رسمی وزارت امور خارجه پاکستان است. این اتفاق یکی از بدترین حملات سایبری است که پاکستان تاکنون با آن مواجه شده است. بیشتر وبسایت‌ها همچنان دچار مشکل هستند و یا یا قابل دسترسی نیستند.

این حمله سایبری بعد از واقعه تروریستی پولواما در هند و حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در ایران رخ داد. شایعاتی در مورد  ارتباط این اتفاقات باهم وجود دارد.

پاکستان همواره به دلیل حمله‌های تروریستی که از خاک این کشور صورت می‌گیرد، متهم شده است. بعد از واقعه تروریستی پولواما این اتهامات پر رنگتر شد. اتفاق تروریستی پولواما توسط پنجاه کشور محکوم شد.

سال‌هاست که هند و سایر کشورها پاکستان را به دلیل عدم نظارت دقیق و دست داشتن در این اتفاقات محکوم کرده‌اند که هر بار با تکذیب اسلام‌آباد مواجه شده‌اند اما اکنون واقعه پولواما این ادعای پاکستان را رد می‌کند.

در ادامه این خبر آمده است، کشور دیگری که پاکستان را متهم به حمایت از تروریست‌ها می‌کند، ایران است که در پی حملات تروریستی اخیر در زاهدان، تهران پاکستان را متهم به حمایت از اقدامات تروریستی کرده است.

از سوی دیگر، هند ادعا می‌کند که پاکستان از تروریسم به عنوان وسیله‌ای برای پیشبرد سیاست‌هایش استفاده می‌کند که این ادعا با تکذیب پاکستان مواجه شده است.

پاکستان هم این حمله سایبری را به شدت محکوم کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در این باره گفت: این حمله‌های سایبری تلاش برای نابودی حق مردم برای دریافت اطلاعات است. وی در ادامه افزود: وب سایت وزارت امور خارجه یک منبع مهم اطلاعات است. هک شدن این وب سایت، باعث توقف انتشار اطلاعات درست در بین مردم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز