خبرگزاری کار ایران

ظریف:

غرب هرچه سریع‌تر اشتباهات ۴۰ سال اخیر خود را درک کنند/ نشست ورشو اتحاد فشلی بود که به نتیجه نرسید

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۲۵۹

وزیر امور خارجه تاکید کرد: احساس می‌‌کنم اگر غربی‌‌ها به ویژه آمریکا هرچه سریع‌تر اشتباهات ۴۰ سال اخیر خود را درک کنند، زندگی را برای خودشان و منطقه ما راحت‌تر می‌‌‌‌کنند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در بدو‌ ورود به مونیخ گفت: در اینجا از سیاست‌‌های جمهوری اسلامی ایران و واقعیت‌‌های منطقه صحبت خواهیم کرد. واقعیاتی که باعث شده این کشورها با سیاست‌های غلط به نتیجه‌‌ای برسند و ایران با انتخاب‌های درست به نتایج متضاد برسد. 

وی با اشاره به اتفاق‌‌های اخیر از جمله حمله تروریستی در ایران که توسط گروه‌‌هایی که از سوی شرکت‌‌کنندگان در کنفرانس ورشو حمایت می‌‌شوند رخ داد، نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در سوچی و کنفرانس ورشو اظهار داشت: آمریکا با سیاست‌‌ها و انتخاب‌‌های غلط باعث شده است تا دونالد ترامپ اعلام کند هفت تریلیون دلار در منطقه خاورمیانه هزینه کردیم و به هیچ جایی نرسیدیم و از آن طرف از حضور و نفوذ ایران شکایت می‌‌کنند.

رئیس دستگاه دپیلماسی افزود: احساس می‌‌کنم اگر غربی‌‌ها به ویژه آمریکا هرچه سریع‌تر اشتباهات ۴۰ سال اخیر خود را درک کنند، زندگی را برای خودشان و منطقه ما راحت‌تر می‌‌‌‌کنند.

ظریف اجلاس ورشو را اجلاسی از پیش شکست‌‌خورده خواند و تصریح کرد: نتانیاهو به طور رسمی اعلام کرد که در ورشو برای جنگ متحد می‌‌شوند در حالی که این اتحاد فشلی بود که به نتیجه نرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز