خبرگزاری کار ایران

پمپئو مدعی شد؛

هیچ کشوری نباید نسبت به حل مشکلات خاورمیانه بی‌تفاوت باشد/ صلح و امنیت منطقه بدون مقابله با ایران ممکن نیست

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۹۶۰

وزیر خارجه آمریکا در سخنان امروز خود در کنفرانس ورشو بر لزوم همکاری کشورهای مختلف برای حل مشکلات خاورمیانه تاکید کرد و مدعی شد: صلح و امنیت منطقه بدون مقابله با ایران ممکن نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سخنان امروز -پنج‌شنبه- در کنفرانس ورشو ضمن تاکید بر آغاز دوره جدیدی از همکاری برای مقابله با چالش‌های خاورمیانه اظهار کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند در این عرصه و برای حل مشکلات خاورمیانه بی‌طرف باشد.

پومپئو تاکید کرد: باید گام‌های اجرایی برای حل مشکلات خاورمیانه برداشته شود و هیچ کشوری نمی‌تواند برای حل چالش‌های منطقه بی‌تفاوت باشد.

وی در ادامه اظهارات بی‌اساس خود مدعی شد: ایران یک تهدید مهم است. مقابله با این تهدید عامل دستیابی به صلح در خاورمیانه است.

ایالات متحده و لهستان که این کنفرانس را میزبانی می‌کنند مدعی هستند که هدف این نشست  ارتقای صلح و امنیت در خاورمیانه است اما به نظر می‌رسد تلاش آنها بیشتر بر انزوای ایران متمرکز است.

این در حالی است که ایران این نشست را به عنوان یک «سیرک» آمریکایی ضدایرانی توصیف و آن را محکوم کرده است.

پمپئو همچنین در واکنش به اظهارات نتانیاهو مدعی شد: صلح و امنیت در منطقه بدون مقابله با ایران ممکن نیست.

وزیر خارجه آمریکا درباره ماهیت این نشست اظهار کرد: این کنفرانس منعکس‌کننده تمایل رئیس‌جمهوری آمریکا به اتحاد کشورها برای تعامل در حل بحران‌های منطقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز