خبرگزاری کار ایران

فرهنگی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:

روا نیست به دلیل تجهیزات جزئی یک بیمار را ۳ بار به اتاق عمل ببرند/ اگر پزشک خانواده روش مناسبی است، آن را در همه کشور اجرا کنید

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۷۷۶

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی: رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی توصیه‌ای به بخش سلامت داشتند و فرمودند بیماران و همراهانشان نباید جز رنج بیماری دغدغه دیگری داشته باشند. آیا وضعیت بهداشت و درمان ما اینگونه است؟! آیا روا است به دلیل تجهیزات جزئی یک بیمار را سه بار به اتاق عمل ببرند و برگردانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدحسین فرهنگی به عنوان نخستین مخالف گزینه پیشنهادی وزرات بهداشت گفت:  بنده سوابق جناب نمکی را که مرور می‌کردم، سوابق ارزشمندی در گذشته ایشان دیدم. امیدوار هستم با رایی که از مجلس می‌گیرند در انجام وظایف خطیر موفق باشند. صحبت‌هایی که آقای رئیس‌جمهور فرمودند استماع کردیم که بعضا مربوط به موضوع بود و بعضا مربوط به موضوع نبود. در آن بخش که مربوط نبود، کاش به جای درخواست بزرگ‌تر کردن دولت، در خصوص مسائل معیشتی مردم صحبت می‌کردند. در خصوص بازار ارز، قیمت‌ها و مایحتاج عمومی سخن می‌گفتند و آرامشی به جامعه می‌دادند.

وی ادامه داد:‌ علت اینکه به عنوان مخالف ثبت‌نام کردم، این نیست که ایشان در این جایگاه ناموفق باشند. دنبال این هستیم که دغدغه‌هایی که از گذشته وجود داشت را بیان کنیم و ایشان بفرمایند برای رفع این مشکلات چه برنامه‌هایی دارند چرا که سوابق و برنامه‌ها کامل نبودند.  

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی توصیه‌ای به بخش سلامت داشتند و فرمودند بیماران و همراهانشان نباید جز رنج بیماری دغدغه دیگری داشته باشند. آیا وضعیت بهداشت و درمان ما اینگونه است؟!. آیا روا است به دلیل تجهیزات جزئی یک بیمار را سه بار به اتاق عمل ببرند و  برگردانند. اخیرا یکی از معاونان وزارتخانه در خصوص مدیری تعریف و تمجید کردند؛ پرسیدند معیار شما چیست، گفتند شاخص‌ها است. شاخص‌های خود را بیاورید؛ اینکه در یک بیمارستان تحت مدیریت آن مدیر، بیمار را با کپسول به دستگاه ام آر آی می‌برند و آن بیمار با شکل فجیعی از بین می‌رود جزو شاخص‌های شما است؟!.

وی ادامه داد: در دو، سه دوره اخیر مجلس بودجه بخش بهداشت و درمان از ۱۲ هزار میلیارد به ۳۸ هزار میلیارد رسیده است؛ آیا این سه برابر شدن آثاری که باید می‌داشت را  برجای گذاشته است؟!. آیا شاهد شرایط بهتر بودیم؟!. در مراحل مختلف تصریح کردیم. این‌ها فقط برای دارو،‌ تجهیزات و امکانات است، نه برای حقوق و دستمزد و امثال این‌ها که بیش از ۸۰ درصد به همان سمت سوق پیدا کرد. آیا جناب نمکی برای اصلاح شرایط و بردن شرایط بخش سلامت به سمت مردم و حل مسائل مردم به جای متورم کردن هزینه‌ها راهکار دیگری دارید؟ برنامه شما در این زمینه چیست. در بخش بهداشت، ما مشکلات بخش پیشگیری داریم. سازمان غذا و دارو داریم که بسیار ناموفق بوده است. نیازهای دارویی مردم کشور و اختلالات جسمی به وجود آمده است.

وی افزود:  انواع سرطان‌ها را مقایسه بفرمایید با سایر کشورها که شایع شده است. در درمان هم موفقیت‌های چندانی وجود نداشته است. آزمایش‌های کنترل‌کننده کیفیت غذا ناقص انجام می‌شود. دسترسی به پروتئین پایین است. طبق گزارش خودتان بیماری‌های قلبی و عروقی که افزایش پیدا کرده ناشی از غذا است. مسائل تربیتی و آموزش‌های بخش سلامت شرایط مناسبی ندارد. برخوردهایی که داخل دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها با دانشجویان و حتی متخصصان می‌شود را ببینید.

فرهنگی ادامه داد: شما اولین شخصیت غیرپزشک جراح هستید که در راس این وزارتخانه قرار خواهد گرفت. انتظار از شما در بخش دارو و تجهیزات بسیار بالا است، اخیرا مجوزی گرفته شد تا ۵۰۰ میلیون یورو در اختیار این بخش قرار گرفت؛ در این راستا استفاده صحیح به عمل بیاید. پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار بود یا برای همه باشد یا برای برخی اما الان تنها به چند استان اختصاص پیدا کرده است. اگر تجربه خوبی است برای همه اجرا کنید؛ اگر پزشک خانواده و نظام ارجاع روش مناسبی است در همه کشور اجرا کنید اگر ناموفق است آن استان‌ها را از رنج این مساله خلاص کنید. باید پزشکان دولتی اجازه کار در بخش خصوصی را نداشته باشند. برنامه شما در این حوزه چیست.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی از سیاست‌های وزراتخانه بهداشت آسیب دیده است. برای جبران آن چه برنامه‌ای دارید. چرا باید برای تامین هزینه سلامت اوراق بفروشید؟! در خصوص خرید تجهیزات پزشکی برای عده‌ای که بهشتی برای معاملاتشان بود برنامه‌ای خواهید داشت. ما می‌خواهیم انتظار داشته باشیم که قانون را اجرا کنید و پزشک خانواده را تعیین تکلیف کنید. دست شرکت‌های دارویی خارجی را به حداقل برسانید و با مافیای دارویی مخالف کنید و آنچه از بخش سلامت انتظار داریم ضمن حفط جایگاه فعلی در منطقه و جهان که جالب و ارزنده است به سمت پیشرفت حرکت کنیم. 

فرهنگی تاکید کرد: باید به سمت رفع آلام و مشکلات مردم و ایراد های ساختاری حرکت کنیم. باید به سمت به کار گیری مدیران پاکدست که همه هم و غم و انرژی خود را صرف بهتر کردن شرایط انجام دهیم. این انتظار مهمی است که در صورت توجه نام شما را به عنوان یکی از مدیران غیر پزشک و غیر جراح وزارتخانه‌ها با یک تجربه ارزشمند بدون تعصبات صنفی حرکت به سمت آرمان‌ها حرکت کنیم. پرستاران و نظام تعرفه‌گذاری نیاز به توجه شما دارند. بیماران منازل نیاز به توجه دارند. افرادی که نیازمند هستند و امکان درمان ندارند باید جزو برنامه های شما باشد.   

این نماینده مجلس در واکنش به تجمع نمایندگان دیگر برای صحبت با رییس‌جمهور از لاریجانی خواست از رییس‌جمهور درخواست کند وقتی را برای دیدار با نمایندگان در نظر بگیرند تا در جلسه رای اعتماد این میزان تجمع شکل نگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز