خبرگزاری کار ایران

نتیجه جلسه امروز کمیسیون تلفیق؛

زائران زمینی اربعین، از پرداخت عوارض خروج معاف می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۲۶۷

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: مقرر شد در سال آینده زائرین اربعین که از مرزهای زمینی به کشور عراق سفر می‌کنند، از پرداخت عوارض خروج معاف شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدمهدی مفتح در نشست خبری درباره مصوبات امروز کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون تلفیق همچنان در مرحله اول رسیدگی به لایحه بودجه است، یعنی در حوزه بررسی درآمدها و منابع درآمدی بودجه سال ۹۸ کل کشور است.

وی ادامه داد: در یکی از بندهای مصوب شده کمیسیون، مقرر شد که گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف باشد حقوق ورودی مربوط به قطعاتی که در کالاهای صادراتی مصرف شده است را به تولیدکننده بازگرداند که حمایتی از تولید با گرایش صادرات و تولیدات صادراتی باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور افزود: همچنین در مجوز دیگری که کمیسیون به تصویب رساند، مقرر شد قیمت تکلیفی فروش آب و قیمت تمام شده آب مابه‌التفاوتش از بدهی‌هایی که وزارت نیرو به دولت دارد، کسر شود و قیمتی که تمام شده است با تأیید سازمان‌های ذیربط از بدهی‌های وزارت نیرو کسر شود.

مفتح اضافه کرد: در مجوز دیگر مقرر شد که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (هیدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از بابت مشارکت در پروژه‌هایی که دارند، ارقام را به عنوان افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال به صورت جمعی خرجی محاسبه کند.

مفتح ادامه داد: مصوبه دیگری که امروز تصویب شد این بود که بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال به عنوان افزایش سرمایه بانک مسکن منظور می‌شود.

این عضو کمیسیون تلفیق افزود: در این جلسات و با تصویب اعضای کمیسیون مقرر شد؛ بازپرداخت وام‌های دانشجویی به عنوان سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویی منظور شود تا بنیه این صندوق‌‌ها برای استمرار پرداخت وام به دانشجویان تقویت شود.

وی درباره وضعیت مالکان مسکن مهر نیز اظهار داشت: طبق تقاضای ساکنین مسکن مهر که زمین را به صورت ۹۹ ساله اجاره می‌کنند ، آنها می‌توانند اصل زمین را از دولت خریداری کنند و وزارت راه مجاز به این کار شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اضافه کرد: طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸، مقرر شد در سال آینده زائرین اربعین که از مرزهای زمینی به کشور عراق سفر می‌کنند، از پرداخت عوارض خروج معاف شوند.

مفتح با بیان اینکه زائرانی که بین تاریخ ۲۴ شهریور تا ۱۲ آبان از مرزهای زمینی برای سفر اربعین به عراق سفر می‌‌کنند از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف شدند، تصریح کرد: بقیه کسانی که برای زیارت عتبات خارج می‌‌شوند معادل عوارض سال ۹۶ پرداخت خواهند کرد. 

وی ادامه داد: طبق مصوبه دیگر وزارت آموزش و پرورش، اجازه یافت برای ساماندهی و بهینه‌‌‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضای آموزشی، ورزشی و تربیتی با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی نسبت به احداث و بازسازی و بهره‌‌برداری با تغییر کاربری از زمین‌‌‌هایی که در نقاط مختلف شهرها وجود دارد، اقدام کند و از این طریق، امکانات مالی مناسب‌‌تری برای آموزش و پرورش تامین شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه افزود: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، شرکت‌‌ها، بانک‌‌‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مکلف شدند ۴۰ درصد بودجه پژوهشی خود را در مقاطع سه ماهه به امور پژوهشی اختصاص دهند.

مفتح اضافه کرد: شرکت های بیمه ای نیز مکلف شدند ۳ هزار میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث خود را براساس جدولی که به تصویب شورای عالی بیمه رسیده است، به صورت هفتگی نزد خزانه‌‌داری کل کشور به عنوان درآمد عمومی واریز کنند تا صرف هزینه‌‌‌های بیمارستان و امور هزینه‌‌ای که بعدا به تصویب می‌‌رسد، شود.

وی یادآور شد: نیروهای مسلح مکلف شدند کمک هزینه مسکن کارکنانی که در خانه‌‌های سازمانی سکونت دارند را از حقوق آنها کم کرده و به حساب خزانه‌‌داری کل کشور واریز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز