خبرگزاری کار ایران

گاردین گزارش داد؛

ارز دیجیتال، تنها راه دور زدن تحریم‌ها برای دانشجویان ایرانی

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۸۶۴

دانشجویان ایرانی در انگلستان از بیت کوین برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش ایلنا، روزنامه گاردین نوشت: تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران راه دسترسی به اقتصاد جهانی را برای ایران  متوقف کرده است. بنابراین آخرین قربانیان این تصمیم سیاسی دانشجویان هستند.

به گفته گاردین، صدها دانشجوی ایرانی در انگلیس از دریافت خدمات بانکی محروم هستند. در نتیجه آنها در پرداخت هزینه‌های تحصیل خود با مشکل روبه‌رو می‌شوند. برای مثال، پارسا سادات ۲۳ ساله، دانشجوی حقوق دانشگاه ریدینگ، با اخطار دانشگاه رو به رو شده است و یا باید برای پرداخت شهریه‌اش به ایران بیاید و پول نقد را با خود به لندن ببرد یا این که از دانشگاه اخراج شود.

با توجه به افزایش قیمت پروازها، حمل این مقدار پول برای این جوان کار پر خطری خواهد بود.

در حال حاضر هیچ‌گونه راه حلی در حوزه جهانی وجود ندارد و دانشجویان مجبور به انجام اقدامات مختلفی  برای دور زدن تحریم‌های رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران هستند.

یک ایرانی دیگر گاردین گفت که بسیاری از دانشجویان ایرانی برای پرداخت هزینه‌های خود به خرید و فروش ارز دیجیتال مثل بیت‌کوین روی آورده‌اند چراکه از نظر آنها ابزار مفیدی برای دور زدن تحریم‌های  جهانی هستند. سیستم بیت‌کوین غیر متمرکز است، به این معنی که هیچ مقام مرکزی نمی‌تواند عملکرد آن را کنترل کند.

بنابراین، پدر و مادران ایرانی می‌توانند برخی از واحدهای بیت‌کوین را از مبادلات محلی خریداری و آنها را به کیف‌های بیت‌کوین اعضای خانواده‌های خود که در هر نقطه از جهان زندگی می‌کنند، بفرستند. گیرنده پس از دریافت وجوه بیت‌کوین می‌تواند بدون واسطه یا آنلاین آنها را به فروش برساند.

تمام مراحل را می‌توان بدون نیاز به اجازه مقامات مرکزی انجام داد. ایران عمدتا علیه این ارزها اقدام کرده است و ممنوعیت استفاده از آن را اعمال کرده است.

یک تاجر ایرانی که نخواست هویت او فاش شود گفت که من مقدار زیادی بیت کوین خریداری کردم؛ چراکه معتقدم بانک مرکزی قادر به حل شرایط موجود نیست.

وی افزود: بسیاری از گزارش‌های مربوط به چین و مردم ونزوئلا را در زمان بحران اقتصادی خواندم و متوجه شدم که چینی‌ها هم در زمان بحران این کار را انجام می‌دهند.

گاردین در پایان نوشت: به نظر می‌رسد که والدین ایرانی اگر خود تصمیم بگیرند هزینه‌های آموزش فرزندانشان را با استفاده از بیت‌کوین تامین کنند، با شرایط پرخطری رو به رو خواهند شد مگر اینکه ایران موافقت کند موضع خود را در زمینه ارز دیجیتال تغییر دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز