خبرگزاری کار ایران

سعیدی در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد:

نیازمند جاری شدن نگاه امثال شهید مطهری و بهشتی در دانشگاه‌ها هستیم/ نگذاریم نیاز به فعالیت سازمان‌یافته به بیرون از دانشگاه هدایت شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۴۳۸

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه پادگانی به دانشگاه ثمره‌ای جز جدا شدن دانشجویان از نظام ندارد.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره روز دانشجو و پاسداشت این روز گفت: روز دانشجو نماد حرکت به سوی استقلال، عدالت و آزادی از سوی قشری از جامعه است که نه وارد مناسبات قدرت شده‌اند و نه به دنبال کسی منافع سیاسی و مالی هستند. 

وی با اشاره به نقش دانشجویان در جامعه عنوان کرد: دانشجویان جوانانی هستند که بارزترین ویژگی‌شان دلسوزی آرمانگرایانه برای کشور است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه به نقش دانشجویان، هرگز نباید نگاه به دانشگاه را با حوزه امنیتی خلط کرد.

وی تاکید کرد: دانشگاه محل فعالیت سیاسی و صنفی دانشجویان است، اگر این محیط را ناامن کنیم تبعات سختی دارد که در سال‌های گذشته تاوان امنیتی آن را هم داده‌ایم.

سعیدی گفت: بنابراین در وهله اول باید به دانشجویان و دانشگاه نگاه یک سوژه امنیتی نداشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دانشجویان خواستار تشکیل شورای صنفی هستند، این امر چه تاثیری می‌تواند روی فعالیت آنان داشته باشد، گفت: دانشجویان در عین فعالیت سیاسی باید موضوعات صنفی خود را پیگیری کنند. سنگ بنای تشکل‌یابی و سامان‌یابی در دوران پس از دانشگاه از دوره دانشجویی گذاشته می‌شود.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم دانشجویان‌مان در مقاطع بعدی مسئولیت‌پذیر و دلسوز جامعه باشند باید فضای دانشگاه را برای این امر ایمن و مناسب کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رفتاری که حتی همین امروز هم با دانشجویان می‌شود، موید فراگیری این نگاه نیست.

وی با بیان این که نباید تصور کنیم تشکل‌گریزی دانشجویان باعث ایجاد آرامش می‌شود، اظهار داشت: نیاز به فعالیت سازمان‌یافته اگر در دانشگاه پاسخ داده نشود به بیرون از آن هدایت می‌شود و این مقدمه مشکلات بزرگتری است که بعضا در مقاطع مختلف شاهد آن هستیم.

نماینده تهران ادامه داد: باید تمام دانشجویان از هر نوع نگاهی فرصت و تریبون برابر برای طرح مشکلات و نظرات خود را داشته باشند. ما امروز نیازمند جاری شدن نگاه امثال شهید مطهری و شهید بهشتی در دانشگاه‌ها هستیم.

سعیدی گفت: نگاه پادگانی به دانشگاه ثمره‌ای جز جدا شدن دانشجویان از نظام ندارد. اگر سیاست‌مان جذب حداکثری است باید عملکردمان نیز متناسب با همین سیاست باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز