خبرگزاری کار ایران

علیزاده در نطق میان دستور:

دولت جهت جلوگیری از تورم، دست به سرکوب قیمت‌ها زد/ «وحدت» رمز پیروزی کشور است

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۹۷۲

یک نماینده مجلس گفت: امروزه همه بر این باور هستیم که اقتصاد باید به سمت آزاد و رقابتی شدن پیش برود، باید شیوه تزریق سوبسید به اقتصاد که عمدتا در سطوح فوقانی انجام می شود و جامعه را به سمت رانت خواری و فساد سوق می دهد اصلاح گردد.

به گزارش ایلنا، رضا علیزاده در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص)، گفت: رفتارهای خصمانه آمریکا تازگی ندارد ملت ایران با استعانت از خداوند متعال و پیروی از فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری این مشکلات را نیز همچون گذشته پشت سر خواهد گذاشت، هدف تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی ضربه زدن به توان تولید، کمبود کالا، پایین آمدن سطح رفاه عمومی و در نهایت ایجاد نارضایتی در بین مردم است.

نماینده مردم ورزقان، خاروانا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه سیاست‌های اقتصادی فعلی ما در راستای اهداف ترسیم شده برای تحریم و جنگ اقتصادی است که باعث تضعیف افسران جنگ اقتصادی یعنی تولیدکنندگان و صنعتگران و تقویت ستون پنجم دشمن یعنی رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی شده است. امروزه همه بر این باور هستیم که اقتصاد باید به سمت آزاد و رقابتی شدن پیش برود، باید شیوه تزریق سوبسید به اقتصاد که عمدتا در سطوح فوقانی انجام می شود و جامعه را به سمت رانت خواری و فساد سوق می دهد اصلاح گردد.

علیزاده افزود: یارانه باید مستقیما به دست مصرف کننده نهایی برسد در غیر این صورت بخش عمده آن در زنجیره های بالادستی قبل از رسیدن به دست مردم توسط عده ای فرصت طلب به یغما خواهد رفت و به این ترتیب علاوه بر به هدر رفتن بیت المال و ثروت ملی شاهد بروز پدیده رانت، فساد و در نهایت ناعدالتی و آسیب دیدن اعتماد مردم نسبت به نظام و مسئولان خواهیم بود. هر وقت سخن از اقتصاد آزاد و رقابتی به میان آمده است از نبود شرایط و ثبات اقتصادی جهت اجرای آن سخن گفته ایم غافل از اینکه عدم ثبات و آسیب پذیربودن اقتصاد خود نتیجه عدم وجود اقتصاد آزاد، شفاف و رقابتی است.

علیزاده یادآورشد: دولت جهت جلوگیری از تورم دست به سرکوب قیمت ها زد، غافل از اینکه از این گونه مهار قیمت ها هیچ کمکی به حل مساله تورم نمی کند و با کوچکترین محرکی که شاهد بودیم بعد از عید، قیمت ها جهش یافته و تورم آثار خود را با شدت و حدت هر چه بیشتر نشان می دهد و اینجاست که انباشت نتایج سیاست های نادرست اقتصادی به یکباره تعادل جامعه را برهم می زند.

وی افزود: جهت حمایت از تولید و صنعت در کشور و حل مشکل رانت، تبعیض و فساد و نیز مقاوم سازی اقتصاد در مقابل هر گونه تهدید چاره ای جز رفتن به سوی اقتصاد آزاد، رقابتی و شفاف و اصلاح نظامات پرداخت یارانه تولید نداریم، ملت بزرگ ایران آزمایش خود را در سخت ترین شرایط پس داده و سربلند بیرون آمدند، ولی تحمل تبعیض، رانت، فساد و ناعدالتی که عمدتا دستاورد اقتصاد غیر آزاد و دولتی است را ندارند.

علیزاده با اشاره به مشکلات موجود در حوزه انتخابیه اش، گفت: بنده ضمن تشکر از تمام مدیران و روسای ادارات شهرستان به جهت ایجاد فضای خدمت رسانی در منطقه در راستای توسعه هر چه بیشتر شهرستان نکاتی را متذکر می شوم.

وی افزود: به تازگی در جلسه رای اعتماد وزرا اطلاعات نادرستی به یکی از همکاران در خصوص طرح های توسعه مس سونگون ورزقان داده بودند که طرح موضوع توسط ایشان موجب آزردگی مردم غیور آذربایجان گردید ضمن تشکر از توضیحی که آقای قاضی پور در آن جلسه دادند لازم است بگویم طرح های توسعه مس سونگون ورزقان که به بهانه های واهی از سال ۹۲ لغو و متوقف شده بودند با تلاش فراوان و پیگیری های طیف عظیمی از مسئولان در سطح استان، شهرستان و کشور و حمایت مردم شریف استان مجددا احیا گردید، پس از بررسی های کارشناسی مشخص گردید، این طرح ها هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زیست محیطی کاملا توجیه پذیر و سالم بودند و این بهانه های واهی کاری هدفمند وهدایتی شده بوده است.

علیزاده در ادامه از وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران شرکت مس خواست تا در شروع عملیات اجرایی این طرح ها تسریع به عمل آورند.

وی خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دستور اکید جهت اجرای مصوبه مجلس و دولت در خصوص امهال تاسیسات بازسازی زلزله زدگان  ارسباران را  که بانک های عامل به بهانه های مختلف از اجرای آن سرپیچی می کنند صادر کند، همچنین تقاضای اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه   به ویژه یک درصد فروش معادن و نیز سهم شهرستان از حقوق و عوارض دولتی معادن را دارم، ضمن اینکه حل معضل دریاچه ارومیه به عنوان مطالبه مردم آذربایجان نباید فراموش شود.

علیزاده خطاب به وزیر نیرو افزود: دستور لازم جهت اجریا شبکه فاضلاب در شهرهای ورزقان، خاروانا صادر شود، همچنین وزارت نیرو باید هر چه سریعتر شبکه پایاب سد حاجیلر چای آق سیه کلان را جهت بهره مندی کشاورزان از این سدهای احداث شده اجرا کند.

وی خطاب به وزیر نفت و سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: از سامان حفاظت محیط زیست می خواهم در مسیر صدور مجوزهای لازم برای احداث پتروشیمی خاروانا عنایت ویژه ای داشته باشند تا با صدور مجوزهای لازم در اسرع وقت شاهد عملیاتی شدن این پروژه عظیم باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به وزیر راه و شهرسازی، عنوان کرد: نسبت به احداث و آسفالت راه های روستایی شهرستان اقدام فوری به عمل آورند، چراکه نسبت برخورداری در این شهرستان بسیار پایین تر از میانگین استانی است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پایان تاکید کرد که وحدت رمز پیروزی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز