خبرگزاری کار ایران

طاهری در گفت‌وگو با ایلنا:

قطعی‌های اینترنت به صورت مقطعی و موردی است/ نمودار سرعت اینترنت ما طی ماه‌های گذشته یا ثابت بوده یا افزایشی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۳۵۶

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: درمجموع برآیند بیت پرسکنت(bit persecond) یعنی کیلوبایت بر ثانیه در کشور ما با توجه به رصدی که داریم طی ۷-۸ ماه گذشته هیچوقت کاهشی نبوده است، یا ثابت بوده یا افزایشی، خیلی شیب تندی هم نداشت اما کاهشی نبود.

مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص قطعی‌های اخیر اینترنت و مشکلاتی که در بازه‌های مختلف طی ماه‌های اخیر در این حوزه به وجود آمده، گفت: در جلسه‌ای که دو روز قبل با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم یکی از محورهای بحث همین مساله سرعت اینترنت بود. متوسط سرعت اینترنت ما کم نشده است، بله بعضی جاها حوادث و اتفاقاتی رخ می‌دهد اما به صورت موردی بوده است.

وی ادامه داد: بعضی از اپلیکیشن‌ها الان مشکل سرعت دارند یعنی شما می‌بینید که در اینترنت مشکلی نیست اما نرم‌فزار را سخت می‌توانید استفاده کنید. مثلا شما دارید با یک اپلیکیشن کار می‌کنید و آنجا مشکل دارید؛ این‌ها عموماً اپلیکیشن‌هایی هستند که داخلی نیستند یعنی ما دلیلش را نمی‌توانیم بپرسیم که مثلا از مدیریت واتس اپ بپرسیم که چرا برای مثال تماس تصویری قطع و وصل می‌شود یا کیفیت پایین است، ما روی تنظیم‌گری‌ها حکمرانی نداریم که بخواهیم نظارت کنیم. اما خود سرعت اینترنت را ما پیگیری و رصد می‌کنیم، نتیجه هم این است که منحنی‌اش کاهشی نیست یا ثابت است یا افزایشی.

طاهری در پاسخ به سوالی پیرامون قطعی و کاهش سرعت یا عدم آنتن‌دهی در مقاطع زمانی نزدیک، عنوان کرد: حوادث موردی ممکن است ۲ یا ۳ روز یک قطعی یا اختلال یا مشکلی ایجاد کند بحث آن حوادث جداست، ما نمی‌توانیم به صورت نقطه به نقطه اگر اختلال یا قطعی مقطعی به وجود می‌آید را بررسی کنیم اما با توجه به اینکه یکی از قول‌های وزیر به ما توسعه تلفن ثابت و فیبرنوری است که سرعت را به شدت بالا می‌برد، داریم این مساله را از وزیر مطالبه می‌کنیم که این فیبر نوری آخرین وضعیت توسعه اش در شهرهای بزرگ و جاهای دیگر چگونه است.

ءوی در پایان اظهار داشت: در اینجا هم میزان کندی سرعت یا افت کیفیت به حجم مصرف و این موارد به صورت مقطعی در زمان یا در یک محدوده جغرافیایی باز می‌گردد. اما در مجموع بیت پرسکنت(bit persecond) یعنی کیلوبایت بر ثانیه در کشور ما با توجه به رصدی که داریم طی ۷-۸ ماه گذشته هیچوقت کاهشی نبوده است، یا ثابت بوده یا افزایشی، خیلی شیب تندی هم نداشته اما کاهشی نبود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز