خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

آماده همکاری با سوریه برای شکایت از اقدامات ضد محیط‌زیستی قدرت‌های مداخله‌گر هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۵۳۵

وزیر کشور تاکید کرد: برای همکاری با دمشق در طرح دعاوی به مجامع بین‌المللی علیه اقدامات ضد زیرساخت‌ها، محیط‌زیست و جنایت‌های انسانی قدرت‌های مداخله‌گر در سوریه، آمادگی داریم.

به گزارش ایلنا، احمد وحیدی عصر چهارشنبه در دیدار حسین جمیل مخلوف، وزیر اداره محلی و محیط زیست سوریه که در محل وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: برای همکاری با دمشق در طرح دعاوی به مجامع بین‌المللی علیه اقدامات ضد زیرساخت‌ها، محیط‌زیست و جنایت‌های انسانی قدرت‌های مداخله‌گر در سوریه، آمادگی داریم.

وی با اشاره به اینکه دولت و ملت سوریه در جنگی نابرابر از سوی نظام سلطه جهانی قرار دارند، اظهار داشت: تروریست‌ها با حمایت قدرت‌های مداخله‌گر در سوریه، دست به جنایت و اشغالگری می‌زنند.

وزیر کشور ادامه داد: کشورهای غربی به حقوق بشر، نگاه ابزاری دارند و امروز با حمایت این کشورها، زیست سالم در سوریه اعم از امنیت عمومی و زیرساخت‌های صنعتی و کشاورزی نابود شده است.

وحیدی با طرح این پرسش که «به چه دلیل سوریه آباد را با هزاران تن مواد منفجره به ویران کردند؟» تصریح کرد: به تازگی نیز شاهد حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌ها و بنادر سوریه بوده‌ایم و این حملات را کسی محکوم نکرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش محیط زیست کشورهای همسایه در تهران ابراز امیدواری کرد این کنفرانس، اثرگذار و زمینه‌ای برای همکاری های عمیق‌تر و راهبردی‌تر میان کشورهای همسایه درگیر با مسایل زیست محیطی باشد.

وزیر کشور با تاکید بر روابط عمیق و گسترده ایران و  سوریه در چهار دهه گذشته، خاطر نشان کرد: این رابطه راهبردی بین تهران و دمشق در دنیا بی نظیر است.

وحیدی مقاومت را ویژگی مشترک ایران و سوریه در برابر زیاده‌خواهی استکبار و صهیونیسم دانست.

وی خواستار توسعه دیپلماسی شهری و همکاری در حوزه شهر هوشمند و شهر بی زباله میان دو کشور شد و بیان کرد: ایران با داشتن یک‌هزار و ۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستا، در حوزه مسائل شهری تجربیات خوبی دارد که می‌تواند در زیر ساخت های سوریه به کار گرفته شود.

وزیر کشور با بیان اینکه مدیریت بحران های طبیعی و زیست محیطی هم ظرفیت مناسبی برای همکاری دو طرف است، عنوان کرد: ایران و سوریه دارای مشکل ریزگرد هستند و باید راه حل مشترکی را برای حل این چالش اجرایی سازیم.

*روابط عمیق و راهبردی ایران و سوریه

حسین جمیل مخلوف، وزیر اداره محلی و محیط زیست سوریه هم در این دیدار با یادآوری تماس تلفنی روسای جمهوری ایران و سوریه به مناسبت عید قربان، یادآور شد: در این تماس تلفنی جناب بشار اسد رئیس جمهوری عربی سوریه در حلب بود که نخستین شهر آزاده شده به کمک جریان مقاومت از دست تروریست‌ها به شمار می رود.

وی، تبادل تجربیات را عاملی برای تحکیم بیشتر روابط دو کشور در حوزه های مختلف خواند و عنوان کرد: حمایت ایران از سوریه در نبرد با ترویست ها و موضع سوریه در جنگ تحمیلی علیه ایران،  نشان دهنده روابط عمیق و راهبردی تهران و دمشق است.

این مقام سوری با اشاره به اینکه آمریکا منابع سوریه را به یغما می برد و آلودگی زیست محیطی ایجاد می‌کند، گفت: همچنین ترکیه نیز به نابودی درختان زیتون مردم سوریه دست زده و ادوات سنگین کشاورزی را به سرقت می‌برند.

مخلوف افزود: وزارت خارجه سوریه موضوع تهیه شکوائیه علیه قدرت های خارجی را در دستورکار دارد و در این مسیر از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران بهره خواهد برد.

وزیر اداره محلی و محیط زیست سوریه همچنین خواستار تقویت همکاری‌ها در موضوعات مدیریت شهری و زیست محیطی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز