خبرگزاری کار ایران

حسنوند:

آرزوی دیرینه پالایشگاه فراسرزمینی در حال تحقق است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۹۵۸

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: ایجاد پالایشگاه فراسرزمینی، افزایش تولید و فروش نفت علیرغم تشدید تحریم‎ها و صدور خدمات فنی و مهندسی ازجمله اهداف وزارت نفت ایران از برقراری ارتباط با دیگر کشورها است.

به گزارش ایلنا، فریدون حسنوند پس از برگزاری نشست امروز کمیسیون انرژی با حضور وزیر نفت در جمع خبرنگاران، گفت: دیپلماسی انرژی یکی از اولویت‌های مهم از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم و دولت سیزدهم بود چراکه علاوه بر رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و اعضای کمیسیون انرژی نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشتند که خوشبختانه علیرغم وجود تحریم و تشدید اقدامات خصمانه  آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران، دیپلماسی انرژی ما در آسیای میانه، روسیه، حوزه خلیج فارس و شرق و غرب به خوبی به جلو پیش می‌رود و تاکنون تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای بسیار خوبی منعقد شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گام بعدی در رابطه با آمریکای لاتین به عنوان حیات خلوت آمریکا بود که در این حوزه نیز قراردادهای خوبی با کشورهای ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوا منعقد شد و باید گفت؛ آرزوی دیرینه پالایشگاه فراسرزمینی در حال تحقق است.

وی با بیان اینکه با تمام اقدامات انجام شده، نگاه بعدی به سمت اروپا و آسیای شرقی است، اضافه کرد: برقراری ارتباط با این کشورها از اهداف بعدی وزارت نفت و کمیسیون انرژی است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایجاد پالایشگاه فراسرزمینی، افزایش تولید و فروش نفت علیرغم تشدید تحریم‎ها و صدور خدمات فنی و مهندسی ازجمله اهداف ایران از برقراری این ارتباطات است، البته وضعیت نفت ایران شرایط کافی و لازم را برای تبدیل شدن به محور سوآپ نفت و گاز منطقه دارد و باید جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یک هاپ در دنیای انرژی قلمداد کرد و پذیرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز