خبرگزاری کار ایران

خرید توافقی ۳۰ هزار تن گندم توسط بخش خصوصی در یک ماه اخیر

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۹۵۳

رئیس اداره خرید غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ۳۰ هزار تن گندم ظرف یک ماه اخیر توسط بخش خصوصی خرید توافقی شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعید خان‌احمد در جریان بازدید از سیلوهای شهرستان خرم آباد ضمن اعلام این مطلب گفت: امسال برای نخستین بار خرید توافقی گندم توسط کارخانجات آرد و ماکارونی با قیمت بیش از قیمت تضمینی از یک ماه پیش آغاز شده است.

وی افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران، دستورالعمل خرید توافقی گندم توسط بخش غیر دولتی را صادر کرده تا فضا برای خرید مستقیم این محصول با قیمت بیش از قیمت خرید تضمینی توسط بخش خصوصی از کشاورزان فراهم شود.

خان‌احمد میزان گندم مصرفی صنف و صنعت در کشور را سالانه حدود دو میلیون تن عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط تحریم با خرید توافقی گندم توسط بخش صنف و صنعت نقدینگی برای خرید این محصول از سوی دولت کاهش می یابد.

وی گفت: تمام تلاش دولت در وحله نخست این است که گندم خبازی مورد نیاز نان مردم را تامین و خریداری کند.

 رئیس اداره خرید غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: مقدار گندمی که به صورت توافقی توسط بخش خصوصی خریداری می شود باید در سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران موسوم به سیفای ۲ ثبت شود.

خان‌احمد درباره خرید تضمینی روزانه گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی نیز اذعان داشت: ظرف ۱۰ روز گذشته، به طور میانگین روزانه بین ۷۰ تا ۷۵ هزار تن گندم خرید تضمینی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز