خبرگزاری کار ایران

بحران آب مهمترین چالش بخش کشاورزی/ تشکیل کارگروه آب در کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۹۸۶

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران ضمن اشاره به ۵ چالش بزرگ صنعت کشاورزی، بحران آب را مهمترین چالش صنعت کشاورزی در شرایط کنونی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اتاق تعاون ایران، ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با اشاره به چالش‌های صنعت کشاورزی، بحران آب، فرسایش خاک، کوچک مقیاس بودن اراضی کشاورزی به روز نبودن تکنولوژی‌های صنعت کشاورزی و مشکلات بازارهای داخلی و خارجی را از عمده‌ترین چالش‌های صنعت کشاورزی عنوان کرد. بحران آب در شرایط کنونی با اهمیت‌تر از سایرین است.

وی افزود: بیش از ۹۰درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و از راندمان پایینی برخوردار است.

قاسمی ادامه داد: باید توجه داشت که کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و آب موضوع حیاتی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران درخصوص به روز نبودن تکنولوژی‌های صنعت کشاورزی اذعان داشت: براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی، حدود ۳۵درصد محصولات غذایی و صنایع کشاورزی به صورت ضایعات دورریز می‌شوند که از به‌روز نبودن تکنولوژی ناشی می‌شود.

وی مهمترین برنامه کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون را پرداختن و رسیدگی به این چالش‌ها عنوان کرد و گفت: در سال ۹۸برای یافتن راهکار، کارگروه‌های مختلف با تکیه به توانمندی بخش تعاون، مراکز دانشگاهی و سایر گروه‌ها تشکیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ابراز داشت: در این راستا و در اولین قدم، کارگروه بازار تشکیل شده است و تشکیل کارگروه آب نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

قاسمی تصریح کرد: از تمام متخصصین، فعالان این حوزه و مراکز پژوهشی که به هر نحوی در حوزه آب تجربیات و دانش دارند، برای حضور در کارگروه آب کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران، دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز