خبرگزاری کار ایران

معاون کرملین:

ماکرون و پوتین درباره برجام رایزنی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۷۶۳

معاون کرملین گفت که رؤسای جمهور روسیه و فرانسه درباره برجام و همچنین راهکارهای ممانعت از تشدید تنش میان ایران و آمریکا گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، «یوری اوشاکوف» معاون کرملین، روز گذشته -جمعه- گفت که  «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی وی در تاریخ ۱۹ آگوست درباره برجام، راهکارهای ممانعت از تشدید تنش میان ایران و آمریکا و راه‌های تامین امنیت در اروپا و همکاری با این اتحادیه با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد. 

این مقام روس افزود: «بگذارید خاطرنشان کنم که روسیه و فرانسه وظیفه‌ای مشترک در زمینه حفظ برجام و کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا در خلیج فارس و دیگر نقاط جهان دارند.»

وی تاکید کرد که وضعیت فعلی لیبی نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

اوشاکوف همچنین گفت: «با توجه به این‌که دو کشور از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند، به‌غیر از روابط دوجانبه، آن‌ها درباره مسائل بین‌المللی، تامین امنیت اروپا و نقش روسیه و فرانسه در عرصه سیاسی اروپا با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد».

وی افزود: «توسعه همکاری‌ها میان اروپا و روسیه موضوعی جالب‌توجه است و رئیس‌جمهور پوتین تصمیم دارد روی این مساله تاکید کند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز