خبرگزاری کار ایران

قرائت بیانیه نمایندگان اروپا در جلسه شورای حکام درباره ایران

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۰۷۷

نمایندگان اروپا بیانیه‌ای در اجلاس شورای حکام قرائت کردند.

به گزارش ایلنا  به نقل از پایگاه اینترنتی دولت بریتانیا، نمایندگان اروپا امروز -چهارشنبه- بیانیه‌ای را در اجلاس شورای حکام قرائت کردند. 

نمایندگان دائم فرانسه، بریتانیا و آلمان به نمایندگی از اتحادیه اروپا این بیانیه را تقدیم آژانس کردند. این بیانیه را نماینده فنلاند در این شورا قرائت کرد. 

در متن این بیانیه آمده است: «نمایندگان دائم فرانسه، آلمان و بریتانیا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌خاطر فعالیت حرفه‌ای و بی‌طرفانه‌اش در زمینه برجام تشکر کردند. ما گزارش‌های دقیق این آژانس در چارچوب مصوبه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام را قدر می‌نهیم. ما انتظار داریم که این گزارش‌ها به همین شکل ادامه داشته باشد. ضروری است که ایران همچنان دسترسی کامل به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را فراهم کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «همان‌گونه که وزرای خارجه ما در تاریخ ۹ جولای اعلام کردند، عمیقا نگران ادامه فعالیت‌های ایران هستیم که مفاد برجام از جمله افزایش تولید اورانیوم غنی‌شده را زیر پا می‌گذارد. این در حالی است که ایران اعلام کرده که در آینده این فعالیت‌هایش را گسترش می‌دهد.»

در بیانیه کشورهای اروپایی در جلسه شورای حکام آمده است: «فرانسه، بریتانیا و آلمان بارها بر تعهدشان به برجام که دستاوردی بزرگ در زمینه دیپلماسی بین‌المللی است، تاکید کرده‌اند. با این حال، بارها این نکته را روشن کرده‌ایم که حمایت ما منوط به آن است که ایران به تعهدات خود به‌طور کامل عمل کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «بنابراین از ایران می‌خواهیم که بلافاصله از اقدام‌های اخیر خود قدم به عقب بگذارد و از قدم‌هایی که تمامیت این توافق را زیر پا می‌گذارد، خودداری کند. ما باور داریم که این مسائل باید در چارچوب برجام حل‌وفصل شود، از جمله کمیسیون مشترک برجام باید تشکیل جلسه اضطراری دهد.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز