خبرگزاری کار ایران

تجارت آزاد آمریکای شمالی و ترامپ؛ دوراهی پیش روی نانسی پلوسی

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۲۵۵

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علاقه‌ای ندارد که برای پیروزی رئیس‌جمهوری فعلی این کشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری کمک کند، اما یک پیروزی تجاری می‌تواند به‌خوبی این قضیه را پیش ببرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در موقعیت خطرناکی در زمینه مسائل تجاری دولت قرار دارد. این در حالی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا به مجلس نمایندگان برای کنار گذاشتن و جایگزینی قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) فشار می‌آورد. 

البته پلوسی علاقه‌ای ندارد که برای پیروزی ترامپ در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری کمک کند، اما یک پیروزی تجاری می‌تواند به‌خوبی این قضیه را پیش ببرد. 

در عین حال، رئیس مجلس نمایندگان تلاش دارد با استفاده از پیروزی‌های قانون‌گذارانه خود از دموکرات‌ها حمایت کند و همزمان می‌کوشد نظر رای‌دهندگان را در انتخابات سال آینده جلب و مقام خود را در مجلس ابقا کند. 

این معنایی ندارد جز دست یافتن به زمینه مشترک با ترامپ در برخی مسائل اساسی و تجارت یکی از آن دسته مسائلی است که دو طرف بر سر آن با یکدیگر اختلاف بنیادین ندارند. 

با وجود این، برای رسیدن به چنین توافقی کارهای بسیاری باید صورت گیرد و دموکرات‌ها تهدید کرده‌اند که اگر نتوانند در چارچوب «نفتای جدید» سلطه خود را افزایش دهند، ممکن است رای خود به این لایحه را پس بگیرند. 

پلوسی و دیگر نمایندکان عالی‌رتبه دموکرات روز چهارشنبه با «رابرت لایتیزر»، نماینده تجاری آمریکا، تشکیل جلسه دادند و خواستار آن شدند که لوایح قوی‌تری در زمینه کارگری، محیط‌زیستی و دارویی در متن این توافق اعمال شود. 

برخی از خواسته‌های دموکرات‌ها نیازمند بررسی دوباره مفاد از سوی کانادا و مکزیک است، چیزی که لایتیزر علاقه چندانی به انجام آن ندارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز