خبرگزاری کار ایران

بازگشائی حریم هوائی سوریه به روی هواپیماهای غیر نظامی قطر

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۲۷۸

وزیر حمل و نقل دولت سوریه تصریح کرد که حریم هوائی این کشور به روی هواپیماهای غیر نظامی قطر گشوده خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از حلب الیوم، «علی حمود» وزیر حمل و نقل سوریه طی اظهاراتی تصریح کرد که دولت این کشور پس از درخواست دوحه، حریم هوائی خود را به روی پروازهای غیر نظامی قطر خواهد گشود.

این وزارتخانه در صفحه فیسبوک نوشت: «علی حمود بنا به دروخواست هیأت پرواز شهری قطر،  با اعطای مجوز به خطوط هوائی دوحه برای عبور از فراز آسمان سوریه موافق است».

این وزیر تأکید کرد که این موافقت بر اساس اصل مقابله به مثل صورت گرفته و هواپیماهای سوریه نیز می‌توانند از حریم هوائی قطر عبور کنند.

حمود این اقدام را بسیار مهم توصیف کرد چرا که هزینه‌ها را کاهش داده و در زمان صرفه‌جوئی می‌کند. 

 اداره کل حمل و نقل هوایی شهری قطر هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده است. 

«نزار الحراکی» سفیر ائتلاف نیرهای مخالف سوریه در قطر گفت:‌ «احتمالا یکی از دلایل بازگشت هواپیماهای قطر به آسمان سوریه محاصره اقتصادی و تحریم دوحه توسط چهار کشور حوزه خلیج (فارس) است».

وی تأکید کرد که روابط قطر با دولت سوریه به طور کامل قطع است اما توافق‌های بین المللی در ارتباط با عملیات پروازهای بین‌المللی اجازه پرواز در آسمان کشورهای دیگر را می‌دهد.

بر اساس این گزارش، دولت قطر پیش از این روابط خود را با دولت سوریه کاملا قطع کرده و سفیر خود را در این کشور فرخوانده بود. همچنین سفارت قطر در دمشق در سال ۲۰۱۱ بسته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز