خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد ترامپ به هواپیمایی بویینگ

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۵۴۱

ترامپ به بویینگ پیشنهاد داد که برای بازیابی اعتبارش ویژگی‌های جدیدی به مدل ۷۳۷ مکس اضافه کند و از آن برند جدیدی بسازد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، دو هواپیمای بویینگ ۷۳۷  مکس در طول شش ماه گذشته دو حادثه داشته است. یکی در ماه اکتبر در اندونزی و دیگری در ماه مارس در اتیوپی. پس از این حوادث مدیران خطوط هوایی و هواپیمایی‌های دنیا پرواز هواپیمای بویینگ مکس سری هشت را منع و بعضا اجازه عبور از محدوده هوایی‌شان را نداده‌اند.

 دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا به شرکت بویینگ توصیه کرد پس از تعمیرات لازم سری مکس این برند را تغییر نام دهد.

وی در توییتی اشاره کرد« من خیلی کم از برندینگ می‌دانم و شاید چیزی نمی‌دانم ولی رییس‌جمهور شدم! اما اگر جای بویینگ بودم به ۷۳۷ سری مکس  ویژگی‌های جدیدی اضافه می‌کردم و از آن برند جدیدی می‌ساختم. این را بگویم من چیزی از برندسازی نمی‌دانم.»

در ۱۴ آوریل هواپیمایی آمریکا تعلیق پرواز این هواپیما را تا ۱۹ اگوست تمدید کرد و همه شرکت‌ها از اعطای مجوز پرواز به این هواپیما منع شدند.

اخیرا «دنیس مویلنبرگ» مدیر اجرایی بویینگ، اعلام کرده بود که نرم افزار ضد سانحه مکس ۷۳۷ با موفقیت کامل شده است و ۹۶ تست پرواز موفق را گذرانده است.

سانحه هوایی اتیوپی در حوالی پایتخت این کشور در ۱۰ مارس با ۱۶۷ کشته باعث شدت گرفتن تحقیقات برای یافتن عوامل سقوط این سری بویینگ شده بود که در پی آن سانحه بعدی در اندونزی با کشته شدن ۱۸۹ نفر باعث زمین‌گیر شدن کلی این مدل هواپیما شد. پس از این حادثه دولت آمریکا دستور عدم پرواز هواپیماهای ۷۳۷ مکس سری هشت و ۹ را داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز