خبرگزاری کار ایران

مهمترین نکات درباره تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۱۳۳

توجه به زیبایی و تناسب چهره، همواره مورد توجه بسیاری ازافراد بوده است. برای انتخاب مناسبترین روش، ابتدا باید با مزایا و عوارض هر یک آشنا شوید.

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل، دو روش مطرح در زیبایی چهره

آشنایی با تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل، به عنوان دو مورد از متداول ترین و محبوب ترین روش های درمانی زیبایی صورت و بدن، می تواند بخش بزرگی از سردرگمی و تردید شما در انتخاب و تصمیم گیری را رفع نماید. از دست دادن چربی زیر پوست، به شکل کاهش حجم و از بین رفتن طراوت و صافی پوست بروز می کند. هر روز بر تعداد داوطلبین استفاده از تزریق ژل و چربی برای بهبود چین و چروک و نواقص صورت و دیگر اندام ها افزوده می گردد.

تصمیم گیری و انتخاب مناسب ترین روش بستگی به عوامل متعددی همچون؛ هدف شما، هزینه ای که می توانید برای زیبایی متحمل گردید، شرایط جسمی شما با توجه به عوارض احتمالی و نوع پاسخگویی سیستم بدنی و موارد مشابه دیگر دارد. بنابراین، با آگاهی از تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل، بهتر می توانید در این زمینه تصمیم گیری نمایید.

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل به لحاظ ماندگاری

یک تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل، تفاوت در مدت ماندگاری نتایج آن است. تزریق ژل برای رفع چین و چروک ها و افزایش حجم می تواند بین 6 ماه تا یک سال دوام داشته باشد. در حالیکه تزریق چربی، معمولاً تا 2 سال در بدن ماندگار بوده و با وجود جذب مقادیر زیاد آن توسط بدن، باقیمانده چربی موجب افزایش حجم مورد انتظار خواهد شد. چربی مورد استفاده در این روش از بافت چربی بدن خود مراجعه کننده برداشت می شود بنابراین احتمال واکنش منفی بدن کمتر بوده و ماندگاری نتایج آن طولانی تر خواهد بود.

اما نکته قابل توجه در این مورد این است که ماندگاری نتیجه تزریق چربی در اندام های بدن، در مقایسه با لب ها بیشتر است. از آنجایی که تحرک لب ها زیاد است، در صورت عدم مهارت کافی پزشک مربوطه احتمال حرکت چربی و عدم تقارن و در نتیجه ماندگاری کمتر نتیجه تزریق وجود خواهد داشت، از این رو، اگر قصد تزریق چربی به دیگر اندام ها را ندارید و هدف شما تنها حجیم سازی و فرم دهی لبها باشد، انتخاب ژل گزینه مناسب تری از نظر هزینه ای و نیز نتیجه دلخواه خواهد بود.

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل از نظر هزینه

از آنجایی که روش تزریق چربی، شامل مراحل مختلف مانند؛ برداشتن چربی، آماده سازی آن و تزریق مجدد به ناحیه مورد نظر می شود. از این رو، هزینه ای که مراجعه کننده متقبل می شود طبیعتاً بیشتر از تزریق ژل خواهد بود، حتی در برخی موارد نیاز به تزریق مجدد چربی پس از چند ماه وجود دارد که خود نیازمند هزینه اضافی می باشد. بنابراین، معمولاً در شرایط یکسان، روش تزریق ژل هزینه کمتری در مقایسه با تزریق چربی دارد.

با وجود اینکه روش تزریق ژل هیالورونیک اسید، ماندگاری کمتری داشته و دائمی نمی باشد اما هزینه آن برای محدوده های کوچک تر مانند لب، کمتر از هزینه تزریق چربی است. البته به یاد داشته باشید به دلیل ماندگاری پایین ژل نسبت به چربی، چنانچه قصد تمدید مجدد ژل را داشته باشید می توان گفت هزینه آن نیز در درازمدت افزایش خواهد یافت.

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل، از نظر کیفیت مواد

شاید بتوان گفت که مهمترین تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل، در نوع مواد تزریقی به کار رفته در این دو روش است. همانطور که می دانید و پیشتر نیز توضیح داده شد، مواد تزریقی مورد نیاز در روش تزریق چربی، از نوع چربی طبیعی بدن خود بیمار می باشد. برای حجیم سازی برخی از بخش های بدن، از جمله؛ سینه ها، استفاده از چربی دیگر بخش های بدن، ایمن ترین گزینه نسبت به پروتز، ژل و یا هر روش دیگری می باشد.

گاهی نیز افزایش سن موجب نازک شدن بیش از حد پوست در افراد خیلی مسن می شود که در چنین مواردی، استفاده از چربی طبیعی نسبت به ژل ها، برای حجم دهی صورت و بدن این مراجعه کنندگان درصد موفقیت و ایمنی عمل را بالاتر می برد و این یکی دیگر از تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل می باشد.  همچنین در این موارد برای افزایش استحکام پوست و جوانسازی آن روش جدید و بدون جراحی و تزریق و با استفاده از امواج هایفوتراپی پیشنهاد می گردد.

در روش تزریق ژل، استفاده از ژل با کیفیت بسیار حائز اهمیت است. در گذشته، از ژل های غیرقابل جذب استفاده می شد که عوارض مختلفی از جمله بروز عفونت در محل تزریق داشتند. اما امروزه، از ژل هایی استفاده می شود که قابلیت سازگاری نزدیکی با بافت های زنده بدن داشته و در صورت تزریق توسط متخصص مجرب و حرفه ای، عوارض آن به حداقل رسیده است. مهم این است که ژل مورد نظر دارای تأییدیه از سازمان FDA باشد. یکی از ژل های مطمئن مورد استفاده، ژل های هیالورونیک اسید هستند که قابل جذب بوده و پس از پایان مدت ماندگاری، توسط بدن جذب می شوند بدون اینکه خطری برای سلامتی و یا بهداشت فرد داشته باشند.

·همچنین مقالات کاشت مو و کاشت ابرو را ببینید.

مهمترین نکات درباره تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل

تغییرات ملایم تر ولی بادوام طولانی تر برای لب ها با تزریق چربی

جنبه های دیگری از تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل

·تزریق چربی، بر خلاف تزریق ژل، معمولاً در تمام سنین میتواند برای ترمیم و بهسازی ویژگی های ظاهری صورت و بدن مفید واقع شود.

مهمترین نکات درباره تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل

ترکیب روش تزریق چربی و تزریق ژل برای رسیدن به نتایج بهتر

در تزریق چربی، ممکن است محل برداشت چربی از اندام های مختلف به صورت زخم های ظریف و کوچک ناشی از لیپوساکشن، باقی بماند که البته جای نگرانی نبوده و پس از اندک زمانی خود به خود رفع می گردند.

یک تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل، دوره ریکاوری آنها می باشد. دوره نقاهت و بازگشت به فعالیت روزانه در روش تزریق چربی حدود یک هفته می باشد، در حالیکه تزریق ژل نیازی به استراحت چند روزه ندارد.

به طور کلی، تزریق ژل موجب رسیدن به نتایج دقیق تر و مورد دلخواه می شود اما ماندگاری آن کم است، درحالیکه با تزریق چربی، ویژگی ظاهری عضو مورد نظر تا حد زیادی بهبود پیدا می کند اما دوام بیشتری خواهد داشت.

کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصص زیبایی ۲۸۴۲۲۲۴۳

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز