خبرگزاری کار ایران

از هنر تا صنعت با نرم افزار 3dmax

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۴۳۶

کار کردن با این نرم ‌افزار برای کسانی که ذوق هنری و تخیل توانمندی دارند، بسیار لذت‌ بخش خواهد بود. زیرا تری دی مکس برای این افراد فرصتی را فراهم می ‌کند تا ایده ‌ها و تصورات ذهنی ‌شان را عینیت ببخشند.

ایلنا؛ هنر، عرصه ‌ای بسیار گسترده است و تا زمانی که بشریت قدرت تفکر و تخیل دارد، هنر هم رشد می ‌کند و گسترده ‌تر می ‌شود. امروزه با توسعه تکنولوژی، فناوری‌ های دیجیتال نیز پا در گلیم عرصه هنر گذاشته‌ اند و در کنار یکدیگر هنرهای دیجیتال را خلق کرده ‌اند. هنرهایی که شگفتی ‌های بدیعی را به دنیا نشان داده است. شگفتی ‌هایی که روز به ‌روز بر تعدادشان اضافه می ‌شود. در این میان یکی از نرم ‌افزارهایی که هنر دیجیتال را رونق بخشیده است و در عرصه‌ های مختلفی یکه ‌تازی می ‌کند، نرم افزار تری دی مکس است. نرم ‌افزاری که در زمینه‌ های مختلفی از هنر تا صنعت کاربردهای فراوان دارد و به همین خاطر علاقه ‌مندان بسیاری را به شرکت در دوره‌ و کلاس آموزش 3dmax جلب کرده است.

از هنر تا صنعت با نرم افزار 3dmax

کمی از 3dmax بدانیم

شرکت آمریکایی اتودسک (Autodesk Media and Entertainment) در سال 1988 یک نرم‌ افزار مدل ‌سازی به نام استودیوی سه‌بعدی (3D Studio Prototype) را به دنیای نرم‌ افزار عرضه کرد. این نسخه اولیه به ‌مرور توسعه و بهبود پیدا کرد و امروز در دنیا با نام تری دی مکس 3dmax)) شناخته می‌ شود. تری دی مکس یک نرم‌افزار گرافیکی مدل ‌سازی است که برای طراحی‌ های سه ‌بعدی، انواع مدل‌ سازی، ساخت تصویر و انواع بازی ‌ها مورداستفاده قرار می ‌گیرد. این برنامه دارای یک زبان برنامه ‌نویسی منحصر به ‌فرد است و با داشتن قابلیت‌ های ویژه ‌ای در مدل ‌سازی و یک ساختار پلاگین منعطف درزمینه‌ توسعه بازی‌ های ویدیویی، استودیوهای فیلم و تبلیغات، ساخت انیمیشن و طراحی انواع سازه ‌های صنعتی و هنری، بسیار مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

کار کردن با این نرم ‌افزار برای کسانی که ذوق هنری و تخیل توانمندی دارند، بسیار لذت‌ بخش خواهد بود. زیرا تری دی مکس برای این افراد فرصتی را فراهم می ‌کند تا ایده ‌ها و تصورات ذهنی ‌شان را عینیت ببخشند. بدون شک بهره گیری از  آموزشگاه 3dmax  معتبر در کنار پشتکار و خلاقیت کمک خواهد کرد تا این ایده ها در زمینه های مختلف هنر، صنعت، سرگرمی و ... به عرصه ظهور برسند.

از هنر تا صنعت با نرم افزار 3dmax

قابلیت ‌های پرشمار 3dmax

3dmax امکانات و قابلیت ‌های منحصر به ‌فرد بسیاری دارد که کار کردن با آن را از جنبه ‌های مختلفی آسان و لذت ‌بخش می ‌کند. مهم ‌تر اینکه در نهایت نتیجه دلخواهِ کاربر را با استانداردهای بالایی ارائه می‌ دهد. این ویژگی ‌های کاربردی عبارت‌اند از:

MAXScript: مکس اسکریپت، زبان برنامه‌ نویسی داخلیِ تری دی مکس است و کاربردهای مختلفی دارد، ازجمله تکرار خودکار یک دستورالعمل، ترکیب دستورالعمل ‌های کنونی با روش‌ های جدیدتر، ایجاد ابزار و رابط ‌های کاربری جدید. به‌علاوه بسیاری از کاربران ماژول‌ های پلاگین را به‌ راحتی در داخل این زبان می‌ سازند.

Character Studio: کاراکتر استودیو یا کارگاه شخصیت که یک پلاگین (افزونه) است از ورژن چهارم این برنامه، به آن اضافه شد. این پلاگین به کاربر در طراحی حرکت و تجسم کاراکترهای مجازی و همچنین سرعت دادن به حرکت و ایجاد مسیرهای حرکتی کاراکتر بسیار کمک می ‌کند.

Scene Explorer: ابزاری که با ارائه نمای مرحله ‌به ‌مرحله از داده ‌ها و آنالیزهای صحنه، کار با صحنه ‌های پیچیده را برای کاربر ساده می‌ کند. همچنین با استفاده از آن می ‌توانید یک صحنه را بر اساس نوع یا ویژگی شی، دسته ‌بندی، فیلتر و یا جستجو کنید.

پشتیبانی از فایل‌های DWG: در برنامه تری دی مکس، امکان وارد کردن و اتصال (لینک کردن) فایل‌ هایی که دارای پسوند DWG (مخفف Drawing) هستند وجود دارد. به همین سبب این برنامه می ‌تواند از نقشه ‌ها و طراحی‌ های نرم ‌افزار اتوکد نیز پشتیبانی کند.

Skining: این ویژگی کمک می ‌کند تا روی تغییر شکل اسکلت کاراکتر به شکل دقیقی کنترل داشته باشید. همچنین باعث می ‌شود حرکت مفاصل کاراکتر نرم و منعطف به نظر برسد و حتی تغییر شکل پوست را طبیعی جلوه می ‌دهد.

علاوه بر این ویژگی ‌ها به قابلیت ‌های دیگری نیز می ‌توان اشاره کرد، قابلیت‌ هایی از قبیل موتورهای رندر متنوع و فراوان، تبدیل پلان‌های ساده به مدل‌ های سه ‌بعدی، سازگاری با دیگر نرم ‌افزارهای سه ‌بعدی و سایر محصولات اتودسک، امکان مدل ‌سازی به شیوه ‌های مختلف، امکان مش ‌بندی طراحی به شکل پیشرفته، ارائه خروجی ‌های باکیفیت، سرعت رندرینگ بالا و بسیاری امکانات دیگر.

از هنر تا صنعت با نرم افزار 3dmax

3dmax در چه زمینه ‌هایی کاربرد دارد؟

تری دی مکس (3dmax) در زمینه‌ های مختلفی کاربرد دارد، به همین دلیل عرصه کار و کاریابی برای کسانی که این نرم افزار را یاد می گیرند، بسیار وسیع است. در عرصه معماری برای ارائه پیش ‌تجسم از بناهای طراحی ‌شده و طراحی داخلی، طراحی نماها، دکوراسیون، کابینت، مبلمان و ... استفاده می ‌شود. در طراحی صنعتی نیز با کمک 3dmax می ‌توان انواع و اقسام سازه‌ ها از خودرو تا ابزارهای ساده را طراحی و مدل ‌سازی کرد. در صنعت بازی ‌سازی تری دی مکس کاربردهای فراوانی دارد. زیرا به کمک این برنامه می ‌توان فضاسازی، مدل‌سازی کاراکتر، ایجاد حرکت و ... را به شکل حرفه ‌ای و واقع‌ گرایانه انجام داد. همچنین در ساخت جلوه ‌های ویژه در انیمیشن ‌ها، فیلم‌ های سینمایی و تبلیغات نیز از این نرم ‌افزار بسیار استفاده می ‌شود. 3dmax در عرصه مد و طراحی جواهرآلات نیز طرفداران بسیاری دارد. 

لذت یادگیری 3dmax با تصویرگران پویا اندیش

3dmax نرم ‌افزار بسیار پیچیده ‌ای است اما آنچه که کار کردن با آن را لذت ‌بخش می‌کند، علاقه و پشتکار به همراه یک آموزش تخصصی است. اگر شما هم نسبت به یادگیری این هنر دیجیتال ذوق و علاقه دارید و به دنبال عرصه آموزشی مناسبی هستید آموزشگاه تری دی مکس تصویرگران پویا اندیش این زمینه آموزشی مناسب را با کمک متخصصین این حوزه برایتان فراهم می ‌کند. شما با شرکت در دوره‌ جامع آموزش 3dmax ، پس از آشنایی با چگونگی نصب برنامه و آشنایی با محیط نرم ‌افزار، گام ‌به ‌گام تا حرفه ‌ای شدن پیش خواهید رفت. همچنین می ‌توانید از وبلاگ و آموزش های رایگان 3d max نیز بهره ببرید و نکات آموزشی مفیدی را فرابگیرید. شما با تسلط بر این نرم‌ افزار علاوه بر آنکه در جان بخشیدن به ایده ‌های ذهنیتان بسیار توانمند خواهید شد، می ‌توانید به آینده و داشتن یک شغل پردرآمد نیز امید داشته باشید.

برای ثبت ‌نام در دوره‌های آموزش تری دی مکس و نیز مشاوره با کارشناسان برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تلفن‌های: ۱۱۰ ۱۱۱ ۲۸ یا ۵۸۷ ۵۸۷ ۲۲ یا ۰۵ ۰۵ ۵۸ ۲۲ – ۰۲۱ تماس بگیرید و وب سایت 3dmax را حتما ببینید :

www.3dmax.ir

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز