خبرگزاری کار ایران

فرامرزی:

بی‌توجهی به پرداخت‌های خرد بلای جان صنعت پرداخت است

کد خبر : ۶۹۲۱۹۳

هشتاد درصد تراکنش‌ها در زیرساخت گرانقیمت شتاب تراکنش‌هایی هستند که از لحاظ کیفیت عددی بسیار پایینند اما عدم توجه به این حوزه باعث شده تا بعضا هزینه این تراکنش‌ها بیش از سود آن در صنعت پرداخت باشد .

به گزارش ایلنا، صادق فرامرزی دبیر سمینار پرداخت خرد در نمایشگاه تراکنش با بیان این مطلب اظهارداشت : به نظر می رسد که ما در صنعت پرداخت خرد و در بحث کارمزد خواهی ناچاریم که روش فعلی را تغییردهیم. اما قبل از هر چیز ، با توجه به اقتصاد وتورم و مسایل موجود کشور باید مشخص کنیم که اساسا تا چه مبلغی را باید جزو پرداختهای خرد در نظر بگیریم؟ آیا صرفا سقف مبلغ مشخص کننده نوع تراکنش پرداخت خرد است؟ مثلا مبالغ کمتر از ٢٥هزار تومان، یا انواعی از تراکنشها مانند تراکنشهای سوخت که نیاز به سهولت و سرعت بالا دارند هم در این حوزه قرار می گیرند؟ که از نظر من پاسخ مثبت است.درباره پرداختهای خرد همواره منتظر اقدام رگولاتوری بوده ایم در حالیکه اگر قرار باشد رگولاتوری خیلی زودهنگام یا خیلی وابسته به فناوری قوانین وضع کند آنوقت دائما مجبور به روزرسانی و تغییر قوانین هست که این موضوع هم هزینه های خودش را دارد .

مدیر عامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش گفت: در مسائلی مانند دبیت کارت، تراکنش های شارژی، شتابی و اینترنتی در رتبه بالایی در جهان هستیم و چند شرکت پرداخت ایرانی جزو پنجاه شرکت صنعت پرداخت دنیا هستند. این نشان می دهد در صنعت پرداخت بسیاری از کارهایی که در دنیا انجام می شود را می توانیم انجام دهیم و به هیچ وجه مشکلی در زمینه دانش نداریم، اینکه ما در لبه تکنولوژی هستیم کاملا موضوع درستی است و از لحاظ تکنولوژی، فاصله قابل توجهی نیز دراین زمینه با دنیا نداریم، پس چه می شود که نمی توانیم دراستفاده از ابزارهای جدیدتردر بحث پرداخت خرد به جلو حرکت کنیم ؟

فرامرزی اظهارکرد: سال گذشته بود که در باره فروشگاه مجازی سخن گفته  و اعلام کردم که تا چند ماه آینده این اتفاق درایران هم باید بیافتد اما نیافتاد. در تکنولوژی های جدید علی رغم علم به آن، خود مانع پیشرفت آن هستیم .

مدیرعامل ایران کیش گفت: بارها عرضه کیف پول الکترونیکی را مشکلی برای حل کارمزدها و بحث پرداخت های خرد معرفی کردیم اما در آن کند پیش رفتیم. تا زمانی که هیچ فرقی بین پرداخت از طریق کیف‌پول با کارت پیش‌پرداخت بانکی برای دارنده کارت ایجاد نشود، نمی‌توان به موفقیت در این حوزه حتی فکر کرد. تا زمانی که قیمت تراکنش در شبکه پرداخت بر کیفیت آن بچربد نمی‌توان به رشد روش‌های صحیح پرداخت توجه داشت.

وی اظهار کرد: ما در مسائلی مانند شهر هوشمند کلی وقت می گذاریم و امیدواریم که بالاخره بتوانیم دراین زمینه چالش ها را حل کنیم اما عرصه پرداخت های خرد بخشی از حرکت به مسیر شهر هوشمند است .

فرامرزی باردیگر با اشاره به نیاز به تغییر مدل کارمزد گفت :متاسفانه ما شرکت های پرداخت عادت بد کارمزد خواهی را راه انداختیم و این موضوعی است که باید تغییرکند.عوض شدن مدل غلط کارمزد نیازمند همراهی همه ارکان صنعت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز