خبرگزاری کار ایران

لذت گوش کردن به موسیقی در ماشین

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۴۷۶

تصور کنید که در حال بازگشت از محل کار به خانه، در ترافیکی ناخوشایند گیر کرده اید. چه چیزی می تواند در آن لحظه حال شما را بهتر کند؟ قطعا گوش دادن به موزیک دلخواهتان می تواند یکی از گزینه ها باشد. حال اگر شنیدن موسیقی مورد علاقتان با کیفیت بالا و نوای خوش همراه باشد که فبها المراد. مسیر شلوغ و پرترافیک می تواند لذت بخش و کوتاه به نظر بیاید. البته این تنها یک مثال است اما تاثیر کیفیت پخش خوب در خودرو را دست کم نگیرید و از آن غاقل نشوید. اما بد نیست بدانید برای اینکه بتوانید به موزیک مورد علاقه خود با کیفیت خوب و رضایت بخش گوش دهید، به جز سیستم صوتی، نیازمند اسپیکرهای خوب و کاردرست نیز هستید. در این مطلب کمی با اجزای اسپکرها آشنا می شویم و از آن ها می گوییم.

لذت گوش کردن به موسیقی در ماشین

چرا اسپیکرها مهمند؟

تا قبل از نصب اسپیکر، سیستم صوتی خودروی شما، صدا را به صوت امواج الکترونیک در می آورد اما برای این که این امواج قابل شنیدن برای گوش انسان باشد، نیاز به مبدلی هست که این امواج را تبدیل به اصوات کند. این کار وظیفه اسپیکر است. بدون اسپیکر ها سیستم صوتی خودروی شما ناقص خواهد بودو ناگفته پیداست که خرید و نصب اسپیکرهای قوی و اصیل تا چه حد در شفافیت صدا و کیفیت شنیداری تاثیر خواهد داشت.

اسپیکرهای خودرو از نظر ساختاری به دو دسته تقسیم می شوند: اسپیکر کامپوننت ماشین و اسپیکر کواکسیال ماشین. در کامپوننت ماشین اجزای اسپیکر مانند توییتر و ووفر به طور جداگانه طراحی شده اند و ساختار یکپارچه ندارند در حالی که در اسپیکر کواکسیال ماشین تمامی اجزای اسپیکر طراحی یکپارچه داشته و و در یک مجموعه کنار هم قرار گرفته اند. هر دو نوع اسپیکر مورد استفاده در خودرو ها مزایا و معایبی دارند اما در مقام مقایسه، اسپیکرهای کامپوننت مزایای رقابتی مانند طول عمر بالاتر، وضوح صدای بهتر، نصب به صورت دلخواه و قابلیت نصب بر روی انواع خودرو را دارد که باعث محبوبیت بیشتر این نوع اسپیکر شده است.

انواع صداها را بشنویم

نیازی نیست که در زمینه موسیقی متخصص باشیم، کافیست یک بار با یک سیستم صوتی خوب و قوی یک موزیک مناسب پلی شده باشد تا بفهمیم که صداهای متفاوتی از اسپیکر ها خارج می شوند و در واقع هر بخش اسپیکر مسئول پخش نوع خاصی از صداهاست. به زبان ساده و خودمانی اگر بخواهیم صداها را تفکیک کنیم شاید بگوییم صدای دیس دیس یا صدای دوپس دوپس را می توانیم بشنویم. در واقع این هوش شنیداری کاملا درست است اما در اصطلاح رایج است که به صدای دیس دیس صدای زیر و به صدای دوپس دوپس صدای بم گفته شود. البته که در یک موزیک و موسیقی صداهای دیگری نیز می شنویم که به آن ها صداهای خنثی می گوییم.

ساب ووفر ماشین بخشی از اسپیکر ماشین است که وظیفه پخش صداهای بم را بر عهده دارد. در واقع ساب ووفر ماشین به وجود آمده تا صداهای بم موجود در موسیقی را تقویت و پخش کند و از این طریق علاوه بر ایجاد تعادل بین صداهای زیر و بم، لذت شنیدن موسقی را نیز دو چندان کند. در واقع آن چه از قدرت یک موسیقی در ذهن ما نقش می بندد، همین صداهای بم و تاثیر پخش آن ها از ساب ووفر هاست.

لذت گوش کردن به موسیقی در ماشین

اما خود ساب ووفرها نیز اجزا و انواعی دارند که در کیفیت بهتر صدا تاثیرگذارند. مهم ترین بخشی که می تواند از آن نام برد ساب باکس ماشین یا جعبه ساب ووفر است، جعبه ای عموما چوبی که ساب ووفر در آن قرار می گیرد. چوب به کار رفته در ساب باکس ها طول عمر دستگاه را بیشتر می کند به علاوه عملکرد خوب و قابل قبولی در برابر فشار هوا دارد و باعث افزایش کیفیت صدای ساب ووفرها می شود. در برخی از انواع ساب باکس ها قدرت ساب ووفرها حتی تا دو برابر افزایش می یابد پس مهم است که قبل از سفارش و خرید سیستم صوتی نیازها و علایق خود را به خوبی بدانید و بتوانید با فرشونده مطرح کنید.

خرید اسپیکر خوب

همان طور که پیداست خرید اسپیکر خوب نیز مانند خرید سیستم صوتی، نیاز به دانش و تخصص ویژه ای دارد. مهم است که برندهای موجود را بشناسید، نوع تجهیزات مورد نظرتان را بدانید و بتوانید انتظارات خود را از سیستم صوتی به وضوح بیان کنید. اما نگران نباشید، تمامی اطلاعاتی که نیاز دارید تا به سیستم مورد نظرتان برسید، به رایگان در آدیو کلاب در اختیار شما قرار دارد. با مراجعه به وبسایت آدیو کلاب می توانید مشخصات فنی انواع اسپیکرها را با یکدیگر مقایسه کنید، قیمت روز تجهیزات را ببینید، اطلاعات فنی خود را در خصوص اجزای سیستم صوتی خودرو به روز نگه دارید و کامل کنید. همچنین اطلاعات کاملی از بهترین برندهای روز دنیا در اختیار داشته باشید. فراموش نکنید که خرید از آدیو کلاب راهی مطمئن و آسان برای شماست.

audioclub.ir

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز