خبرگزاری کار ایران

با این 7 روش ، زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیرید !

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۴۶۳

زبان انگلیسی یکی از نیاز های ضروری است که علی رغم پیچیدگی‌های خاص خودش یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها در جهان است به همین دلیل کاربرد فراوانی برای ارتباط برقرار کردن دارد. عموم مردم به اشتباه فکر می‌کنند فقط کودکان می‌توانند زبان انگلیسی را از صفر شروع کنند و این کار برای یک بزرگسال شرم آور است در حالی که میل به دانش همیشه مورد احترام بوده و شما می‌توانید در هر سن و موقعیتی که هستید یادگیری این مهارت را شروع کنید.

 به علت آن که تعداد کلاس ها و دوره های آموزشی زیاد است ممکن است تا حدی شما را برای یادگیری این زبان دلسرد کند هر چند تعهد شما به یادگیری این مهارت، درهای بسیار زیادی را در آینده به رویتان باز می‌کند.

7 روش برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر صفر

 

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه زبان انگلیسی را از ابتدا یاد بگیرید پس در مسیر درستی قرار گرفته‌اید. در این بخش لیستی از ترفندهای یادگیری زبان را برای شما فراهم کردیم.

 

1.هدف مشخص و واضحی داشته باشید

در ابتدا این سوال را از خود بپرسید که چرا می‌خواهید این زبان را یاد بگیرید، چه برنامه‌ریزی برای آن دارید، انگیزه شما برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

به عنوان مثال آیا قصد شما از یادگیری زبان سفر رفتن و برای رفع نیاز های ضروریتان است، یا برای شرکت در آزمون های اصلی زبان و گرفتن مدرک است، آیا قصد دارید در آینده تجارتی را با کشورهای دیگر آغاز کنید، یا صرفا برای لذت بردن و متوجه شدن فیلم و سریال و موسیقی یک کشور است که برای این مورد بهتر است مهرات شنیداری زبان خود را تقویت کنید .

همچنین اگر هدف شما تسلط کامل به زبان است پس علاوه بر حفظ لغات و کسب توانایی لازم برای مکالمه باید بر گرامر و ساختار انگلیسی، تلفظ، مترادف و متضاد، ساختار جملات و لهجه‌های انگلیسی مسلط شوید. پاسخ به این سؤالات کمک می‌کند تا در مسیر اهدافتان قرار بگیرید.

2.اصول زبان را بیاموزید

هر زبانی دارای یکسری قواعدی است که برای یادگیری این مهارت کافی است بدانید از چه اصولی پیروی می کند. چند نکته مهم زیر به شما کمک میکند تا بتوانید راحت تر یادگیری خود را آغاز کنید.

  • در هر زبانی لغات بسیاری وجود دارد. یکی از عواملی که شما را در یادگیری زبان دلسرد می کند این است که تمامی لغات یک زبان را بدانید اما نحوه استفاده آن‌ها را بلد نباشید. پس بهتر است به جای حفظ کلمات، عبارات را مطالعه کنید.
  • شناخت و ترکیب قسمت های گفتار مانند صفت، اسم، ضمایر، افعال، حروف اضافه، الفاظ و حروف ربط به شما کمک می کند تا منظور خودتان را کامل تر بیان کنید و به راحتی می توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.
  • جمله متشکل از تعدادی کلمه است که منظور و مفهومی ما را به دیگران می رساند و در قالب جملات خبری (برای بیان یک فکر)، پرسشی (برای پرسش یک سوال) ، تعجبی(بیانگر احساسات قوی) و امری(برای دستورات و درخواست‌ها) بیان می شود.
  • یکی از بهترین راه ها برای کسانی که به تازگی یادگیری زبان را شروع کرده اند، استفاده از انیمیشن ها و برنامه‌های تلویزیونی کودکان است. زیرا فرد با تماشای این برنامه ها و شنیدن مکالمات آهستهء کارکتر های آن باعث می شود راحتتر یادگیری زبان را آغاز کنند.

 

3.دایره لغاتتان را گسترش دهید

با این 7 روش ، زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیرید !

  • برای یادگیری اصولی و حفظ لغات جدید کافی است، کلمات و عباراتی که برایتان جدید است را در یک دفترچه یادداشت کنید و زمان و نحوه استفاده از آن کلمات را در همان دفترچه مشخص کنید.
  • همیشه به همراه خود یک فرهنگ لغت فیزیکی یا دیجیتالی داشته باشید. این امر باعث می شود تا به آسانی چیزهایی که دیگران می گویند را درک کنید.

 

4.سعی کنید هر چیزی را به زبان انگلیسی بخوانید

اگر شما هم می خواهید به صورت رایگان خواندن زبان انگلیسی را شروع کنید، بهترین راه استفاده از روزنامه، مجله یا تابلوهای تبلیغاتی است. همچنین با وجود عصر اینترنت به محتواهای زیادی برای مطالعه زبان به صورت رایگان دسترسی دارید. اما برای خواندن لازم است به یکسری نکات مهم توجه کنید:

  • اولین نکته که بسیار حائز اهمیت این است که سطح مهارتتان را در نظر بگیرید. اگر شما در سطح مبتدی هستید بهتر است در ابتدا رمان های کودکانه با متن آسان را انتخاب کنید در غیر این صورت خواندن رمان هایی که از سطح شما بیشتر است باعث ناامیدی شما می شود.
  • بهترین راه برای شروع خواندن، انتخاب موضوعاتی است که شما به آن علاقه مند هستید. این دسته از موضوعات باعث می شود شما از خواندن آن لذت ببرید و برای یادگیری هر چه بیشتر به دنبال لغات جدید آن می روید.
  • اگر شما جز آن گروه از افرادی هستید که مایل اند هر چه سریع تر در خواندن زبان پیشرفت کنند باید روزی یکبار ساعاتی را به مطالعه اختصاص دهید. البته به این معنا نیست که بخواهید کل یک کتاب را در روز بخوانید بلکه با خواندن یک فصل از آن به پیشرفتتان کمک می‌کند.
  • بعد از آنکه مطالعه را انجام داده اید حالا نوبت آن است که مرور کنید و از خودتان در مورد موضوعی که خوانده اید سوال بپرسید. این امر باعث می شود که بیشتر بیاموزید

 

5.مطالعه آنلاین داشته باشید

با این 7 روش ، زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیرید !

شما می توانید در هر مکان و زمانی که می خواهید به یادگیری زبان بپردازید و مطالعه به روش آنلاین این کار را برای شما امکان پذیر می کند. برای این کار می توانید با افراد انگلیسی زبان دوست شوید و با آن ها مکالمه کنید و یا همچنین اگر در مترو و اتوبوس هستید برای آنکه از وقت خود بهینه استفاده کرده باشید می توانید از برخی محتواهای انگلیسی نظیر ویدئو ، پادکست یا پست‌های انگلیسی استفاده کنید.

 

6. برنامه‌های انگلیسی را روی موبایلتان نصب کنید

یکی از راه های ساده برای یادگیری زبان از صفر که شما را مجبور می کند تا به انگلیسی بخوانید و بنویسید، تغییر زبان موبایل است. البته برنامه ها و اپلیکیشن های گوناگونی وجود دارند که شامل موارد زیر می باشند:

  • Easy ten
  • Duolingo
  • LinguaLeo
  • Rosettastone
  • Effortless English
  • LingQ
  • BritishCouncil
  • Anki
  • Words

 

7.یادگیری را به یک امر شخصی تبدیل کنید

 

از آنجایی که فرایند یادگیری زبان انگلیسی، برای افرادی که در سطح مبتدی یا در سطح پیشرفته هستند، ممکن است کار دشواری باشد، پس باید به صورت سرگرم کننده ای اتفاق بیفتد.

زبان انگلیسی بسیار فرار است و اگر یادگیری و استفاده از آن را در زندگی روزمره مدت ها کنار گذاشته باشید احتمالا خیلی از لغات و جملات را به فراموشی سپرده اید. پس اگر مصمم به یادگیری هستید باید آن را تبدیل به بخشی از زندگی‌تان کنید. برای شخصی سازی زبان انگلیسی ۳ پیشنهاد داریم:

  • تماشای فیلم: فیلم دیدن به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بخوانید. برای زبان آموزان در سطح مبتدی پیشنهاد می شود که از زیرنویس استفاده کنند تا بتوانند معنای کلمات و جملات را به خوبی درک کنند و بیاموزند اما زبان آموزان سطح پیشرفته نباید این کار را انجام دهند.
  • سلبریتی مورد علاقه خودتان را دنبال کنید: باعث می شود که فیلم‌ها، مصاحبه‌ها و برنامه‌های آن را به زبان انگلیسی تماشا کنید.
  • موسیقی و پادکست‌های انگلیسی را گوش کنید: اگر گوش دادن موسیقی و پادکست ها برای شما لذت بخش و آن را به خواندن کتاب و محتوا ترجیح می دهید، پس پلی لیست خود را ترانه ها پر کنید و متن و معنا آن را جستجو کنید تا درک آن برایتان اسان تر باشد.

 

برای تسلط به زبان انگلیسی از اساتید برجسته این حوزه کمک بگیرید

 

اساتید و پکیج های زیادی هستند که زبان را با تکنیک های مختلف اموزش می دهند. «استاد مرتضی جاوید» یکی از مطرح ترین اساتید در این حوزه است که بنیان‌گذار آموزش زبان بدون فراموشی در ایران می‌باشد.

در واقع شما زبان را صرفا برای قبولی در امتحانات یاد نمی گیرید بلکه می خواهید برای ارتباط برقرار کردن با مردم و یا ایجاد تجارت و بیزینس و یا حتی برای زندگی کردن و تحصیل در یک کشور از آن استفاده کنید. پس بهتر است یادگیری زبان را به صورت کاملا اصولی انجام دهید و صرفا به یکی دو ساعت مطالعه زبان انگلیسی بسنده نکنید. برای اضافه کردن آن به برنامه روزانه‌تان باید هر روز صحبت کردن را با اعتماد به نفس بالا تمرین کنید، حتی زمان‌هایی که تنها هستید هم حرف بزنید. گاهی اوقات صدایتان را ضبط کنید و با روش‌های مختلف دایره لغاتتان را گسترش دهید.

mortezajavid.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز