خبرگزاری کار ایران

کتراک چیست ؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۸۰۳

امروزه روش های تخریب بسیار فراوانی در دنیا وجود دارد که ایمن ترین آنها استفاده از مواد غیر انفجاری (انبساطی) است و بهترین روش استفاده از کتراک است که از ترکیب نوعی سیمان (پرتلند) و افزودنی های دیگر بدست می آید .

این محصول در کشور ایران تولید می شود اما به دلیل کیفیت بسیار پایین و فرمولاسیون های ضعیف تنها برای استفاده بر روی بتن های غیر مصلح به سختی جوابگو است ، این محصول به صورت وارداتی از برند های مختلف یافت می شود که بهترین آنها برند بتونامیت است که بر روی اکثر سازه ها از جمله سنگ ، ساروج، سازه های قدیمی به راحتی پاسخگو است .

یکی از مزایای استفاده از کتراک این است که این محصول کاملا بی صدا است و همچنین بسیار بی خطر است به همین دلیل به عنوان محصول مجاز و قانونی در کشور ما قابل فروش است .

کتراک از کجا بخریم :

فروش کتراک در ایران از طرق مختلف قابل انجام است ، این محصول در اکثر فروشگاه های لوازم معدن و فروش ابزار قابل خریداری است اما در صورتی که موفق به خرید کتراک نشدید میتوانید به صورت اینترنتی و کاملا غیر حضوری از سایت www.greenrock.ir  این محصول را با بالاترین کیفیت خریداری نمایید .

با خرید اینترنتی این محصول میتوانید ضمن اینکه راهنمایی کامل جهت استفاده در پروژه خود را دریافت کنید ، قابلیت ارسال یک روزه به سراسر کشور را داشته باشید که از دو انبار اصفهان و تهران میتوانند ارسال شوند و اگر در این دو شهر هستید میتوانید مستقیما از درب انبار تحویل بگیرید .

نحوه استفاده :

کتراک محصولی است که با ترکیب نسبت مشخصی از آن با آب فعال می شود و باید در سطح مورد نیاز جهت تخریب سوراخ هایی ایجاد شود و کتراک را درون حفره ها بریزید ، پس از گذشت 30 دقیقه کتراک شروع به فعالیت می کند و فرایند تخریب آغار می شود .

جهت اطلاعات بیشتر و آموزش کامل با فیلم آموزشی میتوانید با بخش فروش شرکت گرین راک در تماس باشید تا ضمن آموزش کامل بتوانید محصولی با کیفیت با قیمت مقرون بصرفه تهیه کنید .

روش شکستن سنگ پلمپ عملکرد کتراک به گونه ای است که می بایست در سنگ یا ساروج سوراخ هایی با عمق 20 سانتی متر و با عرض 32 تا 42 میلی متر ایجاد کنید فاصله هر سوراخ از یکدیگر نباید بیش از 10 سانتی متر باشد هرچقدر سختی سنگ بیشتر باشد لازم است سوراخ های نزدیک تر ایجاد شود .

برای حفر سوراخ میتوان از انواع مدل مته ها استفاده نمود و بهترین نمونه مته سر مته های آلمانی هستند که از قدرت بالایی برخوردار اند و عملیات سوراخ کاری را به راحتی میتوان به کمک آنها انجام داد . برای مکان هایی که دسترسی به برق امکان پذیر نیست روش های مختلفی برای انجام سوراخکاری وجود دارد بهترین روش استفاده از مبدل های برق (موتور برق) است که با استفاده از بنزین یا گازوئیل میتوان برق تولید کرد و با برق تولید شده میتوان انواع سیستم های الکتریکی مانند پیکور ها و مته ها را راه اندازی نمود ، علاوه بر آن میتوان از این برق برای روشنایی محیط برای کارکردن در شب استفاده نمود.

کتراک چیست ؟

راه دیگر استفاده از دستگاه های مکانیکی با سوخت فسیلی (مانند بنزین و گازئیل) بهره برد ، این دستگاه ها با کاربری مشابه با دستگاه های الکتریکی است ولی بجای استفاده از نیروی الکتریسیته از بنزین یا گازوئیل استفاده می شود . سر مته های آلمانی بر روی انواع ساروج جوابگو هستند

پس از حفر سوراخ ها درون آنرا با استفاده از فرچه تمیز کنید تا عاری از هرکونه آلودگی باشد ، پس از این مرحله می بایست کتراک را با آب مخلوط کرده و درون حفرات بریزید ، برای اینکه مقدار اختلاط کتراک با آب را بدانید می بایست با کارشناسی که محصول را خریداری نموده اید مشورت کنید زیرا نسبت به نوع کتراک میتواند نسبت اختلاط آن با آب متفاوت باشد اما اکثرا نسبت یک به سه است که یک کیلو آب و سه کیلو کتراک است .

بهتر است کتراک را کم کم آماده کنید و به یکباره مخلوط ننمایید زیرا حساسیت این محصول بالاست و باید زمان آماده سازی آن و ریختن درون سوراخ ها کوتاه باشد  ، هرچه سریع تر این عمل انجام شود بهتر است ماکسیمم زمان میتواند تا نیم ساعت باشد .

این موضوع را به یاد داشته باشید که کتراک به رطوبت بسیار حساس است و از خرید کتراک هایی که به صورت کیسه هستند خودداری کنید چون رطوبت جذب کرده و کیفیت خود را از دست داده است .

پس از ختلاط کتراک و ریختن درون سوراخ ها بهتر است با یک سیم فلزی درون سوراخ ها کرده و عمل هواگیری را انجام دهید تا به صورت کامل کتراک سوراخ را پر کند ، پس از پر کردن سوراخ ها بهتر است با استفاده از گُوِهه های چوبی درب سوراخ هارا پلمپ کرده تا کتراک از سوراخ ها بیرون ریخته نشود .

کتراک چیست ؟

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز