خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفت ایران:

تداوم امضای قراردادهای نفتی با پیمکانکاران ایرانی/ سفارش برای 8 گروه کالایی جدید صنعت نفت در راه است

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۷۰۶

مدیرعامل شرکت نفت ایران از اضافه شدن هشت گروه کالایی جدید به طرح بومی‌سازی 10 قلم کالای اصلی مورد نیاز صنعت نفت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مسعود کرباسیان در مراسم امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک اظهار داشت: در همه قراردادهایی که امضا می‌شود زمینه‌ای با محور بهره‌مندی از توان داخل وجود دارد.

وی با بیان اینکه قرارداد ساخت الکتروپمپ‌ها بخشی از یک طرح ملی و راهبردی است که در سال 96 به تصویب رسیده، افزود: با توجه به حجم پروژه، درصد قابل توجهی از کار از زمان تصویب تاکنون انجام شده و قطعا در موعد مقرر به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت نفت ایران گفت: این پروژه مشتمل بر احداث پنج تلمبه‌خانه به ارزش 143 میلیون یورو، خط لوله 42 اینچی به طول 1000 کیلومتر و احداث 20 مخزم 500 هزار بشکه‌ای برای ذخیره‌سازی نفت در جاسک تماماً با اتکا به توان داخل بوده که موجب رونق صنایع پایین دستی و اشتغال‌زایی و توسعه در مکران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما نیازی به واردات ورق‌های نیس نداریم و داخلی‌سازی این ورق‌ها از خروج 300 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کرده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در حال حاضر ماهیانه 30 هزار تن اسلپ تولیدی فولاد مبارکه در فولاد اکسین به ورق تبدیل و تبدیل به لوله می‌شود که تاکنون 20 کیلومتر از این لوله‌ها به صنعت نفت تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه روند خرید لوله از سازندگان داخلی ادامه خواهد یافت، گفت: ما همواره با پیمانکاران و مشاوران در بخش‌های مختلف صنعت همکاری خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای طرح انتقال نفت از گوره به جاسک سه گوی شناور جهت پهلوگیری کشتی‌های VLCC در جاسک احداث می‌شود، گفت: شرکت نفت و گاز پارس مناقصه این پروژه را ظرف چند هفته آینده برگزار می‌کند و در این پروژه نیز از توان سازندگان داخل استفاده خواهد شد.

وی در ادامه از اضافه شدن هشت گروه کالایی جدید به طرح بومی‌سازی 10 قلم کالای اصلی مورد نیاز صنعت نفت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: نفت از هر فرصتی برای استفاده از توانمندی تولیدکنندگان داخلی بهره خواهد برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز