خبرگزاری کار ایران

بیژن زنگنه مطرح کرد:

فعالیت‌های دانش‌بنیان محدود به بخش‌های مهندسی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۸۶۲

وزیر نفت امروز از کارخانه نوآوری آزادی در جاده شهید لشکری تهران و کارخانه نوآوری آبان در شهرک‌صنعتی زاگرس بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری آزادی در جاده شهید لشکری تهران و کارخانه نوآوری آبان در شهرک‌صنعتی زاگرس گفت: کارخانه‌های نوآوری با هدف ایجاد اکوسیستمی کوچک شکل گرفته‌اند و امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد موفقیت‌های بزرگ این مجموعه‌ها باشیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید امروز بر این زمینه‌های کاری متمرکز شویم زیرا پرش در بخش‌های سخت‌افزاری و صنایع متکی به منابع طبیعی مانند نفت محدود است؛ مگر آن‌که متکی به فناوری باشیم.

زنگنه مهمترین نیاز امروز برای تقویت کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را حصول شناخت و درک کافی از مفاهیم، ماهیت، نوع فعالیت و رویکرد این شرکت‌ها دانست و گفت: امروز زمان حمایت از دانش‌بنیان‌ها و شتاب‌دهنده‌هاست زیرا آنان در مرحله ابتدایی کارند و باید برای تقویت و هموار کردن مسیر بلوغ این شرکت‌ها تلاش کنیم و حوصله به خرج دهیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در دنیا فرآیندهای این‌چنینی طی شده و ظرفیت‌های بسیاری برای بهره‌مندی از تجربه‌های موجود در این حوزه در داخل و خارج از کشور وجود دارد، تاکید کرد: اگر صنایع بزرگ بتوانند مدیران خود را به این حوزه کاری وارد کنند، می‌توان این روند را با سرعت بیشتری طی کرد؛ به‌ویژه که فعالیت‌های دانش‌بنیان محدود به بخش‌های مهندسی نیست و می‌توان در بخش‌های مختلف از دستاوردهای آن بهره‌مند شد.

زنگنه در بازدید از کارخانه نوآوری آزادی با مدیر این مجموعه و مدیران ارشد پارک فناوری پردیس نشست مشترکی داشت و در جریان فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفت. هم‌اکنون ۱۵۰ گروه استارت‌آپی زیر نظر ۹ شرکت شتاب‌دهنده در کارخانه نوآوری آزادی فعالیت می‌کنند که نمایندگان تعدادی از این گروه‌ها در جریان بازدید زنگنه، درباره نحوه فعالیت و عملکرد خود توضیحاتی ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز