خبرگزاری کار ایران

خیرالله خادمی خبر داد:

آمادگی چهار پایانه مرزی کشور برای تردد زائران اربعین/ مرز مهران پرترددترین مرز برای زائران

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۰۶۵

معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده شدن چهار پایانه مرزی کشور برای تردد زائران اربعین خبر داد.

به گزارش ایلنا، خیرالله خادمی امروز پنجشنبه در بازدید از مرز شلمچه با بیان اینکه مرزهای چهارگانه شلمچه، چذابه، خسروی و مهران برای تردد زائران اربعین آماده شده‌اند، اظهار داشت: زائران اربعین از این چهار مرز می توانند تردد روان به سوی عتبات عالیات داشته باشند. هر چهار گذرگاه مرزی کشور با ایجاد زیرساخت های لازم برای پذیرش زائران اربعین آمده اند و در این گذرگاه ها تلاش شده تا زمینه تردد روان زائران فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان داشت: توان وزارت راه و شهرسازی بر رفع نواقص در هر چهار گذرگاه مرزی کشور متمرکز شده است.

خادمی همچنین زیرساخت‌های جاده‌ای در مرز بین المللی شلمچه را مناسب توصیف کرد و افزود: در این مرز زیر ساخت چهار بانده وجود دارد ولی قسمت پایانه این مرز دارای برخی نواقص است که قبل از آغاز همایش پیاده روی اربعین رفع خواهند شد. در مرز چذابه نیز تا شهر سوسنگرد زیرساخت های چهار بانده جاده وجود دارد و در طول ۳۴ کیلومتر باقی مانده تا چذابه نیز عملیات اجرایی همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با تامین اعتبار و مصالح مورد نیاز عملیات اجرایی چهار بانده شدن ۱۰ کیلومتر از مسیر مرز چذابه تا قبل از آغاز همایش اربعین انجام می شود.

خادمی مرز مهران را پرترددترین مرز برای زائران اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: در مسیر مرز مهران تا ایلام سه مسیر ارتباطی مناسب وجود دارد ولی محور ایلام - مهران نیاز به چهار بانده شدن داشت که تا آغاز همایش پیاده روی اربعین ۱۰ کیلومتر آن اجرا شده و ۱۲ کیلومتر باقی مانده تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. در مرز مهران مشکل تردد و زیرساخت نسبت به سال های گذشته کاهش یافته و از مسیر ۸۵ کیلومتری ایلام تا مهران فقط ۱۲ کیلومتر تا سال آینده برای چهار بانده شدن باقی می ماند.

معاون وزیر شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: مرز خسروی نیز دارای زیر ساخت جاده ای چهار بانده است ولی در ورودی این مرز نیاز به ایجاد زیرساخت است که ۱۵ کیلومتر این مسیر تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. مسیرهای منتهی به مرزهای چهار گانه کشور از نظر زیر ساخت وضعیت مناسبی دارند هر چند برای تکمیل و رفع نواقص نیاز به زمان بیشتری است که تا قبل از اربعین سال آینده هر چهار مرز دارای جاده های چهار بانده خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز