خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول ایران‌ایر درپاسخ به ایلنا:

هیچ مشکلی برای واردات قطعات هواپیماهای ای تی آر نداریم/ شرکت سازنده ای تی آر متعهد به پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران‌ایر است

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۴۰۵

مدیر آشیانه ایران‌ایر اظهار داشت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای ورود قطعات مورد نیاز هواپیماهای ای تی آر نداریم و شرکت ای تی آر متعهد به پشتیبانی هواپیماهای ای تی آر خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود نادری صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از چک نیمه سنگین هواپیماهای ای تی آر ایران ایر اظهار داشت: اولین چک دوسالانه نیمه سنگین هواپیمای ای تی آر آغاز شده است. 13 فروند هواپیمای ای تی آر در ناوگان ایران ایر فعال است که از این 13 فروند عملیات چک نیمه سنگین یک فروند به اتمام رسیده است و عملیات چک دو ای تی آر دیگر آغاز شده و به تدریج تمام ای تی آرها چک نیمه‌سنگین می‌شوند.

وی با بیان اینکه در چک نیمه سنگین که پس از اطمینان از صحت و سلامت هواپیما اجزای مختلف ای تی آر چک و تست می‌شوند و معمولا چک نیمه سنگین 10 روز کاری زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه بیش از 3500 نفر ساعت در چک نیمه سنگین اولین ای تی آر حضور داشتند گفت: چک نیمه سنگین هر دو سال یک بار انجام می‌شود و ارتباطی با میزان ساعت پرواز ای تی آرها ندارد. البته پس از هر پنج هزار ساعت پرواز یک سی چک یا همان چک سنگین انجام می‌شود.

مدیر آشیانه ایران ایر با بیان اینکه این چک‌ با تایید شرکت سازنده یعنی شرکت ای تی آر انجام می‌شود، گفت: کارت‌های چک هواپیماهای ای تی آر از سوی شرکت سازنده صادر شده است و تمام این چک‌ها با استانداردهای ای تی آر انجام می‌پذیرد.

نادری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا قطعات مورد برای چک هواپیماهای ای تی آر در داخل ایران ایر موجود است و شرکت ای تی آر همکاری لازم برای پشتیبانی از چک‌ها با ایران ایر دارد، گفت: اگر قطعه مورد نیاز وجود نداشته باشد اقدام به انجام چک‌ها نمی‌کنیم و قبل از آغاز انواع چک‌ها از وجود تمام قطعات مطمئن هستیم و تدارکات تمام قطعات را تامین می‌کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای ورود قطعات مورد نیاز هواپیماهای ای تی آر نداریم و شرکت ای تی آر متعهد به پشتیبانی هواپیماهای ای تی آر خریداری شده است.

مدیر آشیانه ایران ایر ادامه داد: البته هر 500 ساعت پرواز یک بار هواپیماهای ای تی آر چک سبک می‌شوند و در طول انواع چک‌ها اگر حتی قطعه‌ای خراب هم نباشد نسبت به تعویض آن اقدام می‌کنیم چرا که هر قطعه‌ای از هواپیما طول عمر مشخصی دارد.

وی درباره برخورد یک دستگاه وانت با هواپیمای ای تی آر در باند پروازی گفت: هیچ مشکلی برای هواپیمای ای تی آر به وجود نیامده و در حال حاضر در خط پروازی فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز