خبرگزاری کار ایران

براساس گزارش بانک مرکزی؛

۹۶ درصد از چک‌های برگشتی به دلیل کسری یا فقدان موجودی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۰۴۷

براساس گزارش بانک مرکزی در تیر ماه ۱۳۹۸ در کل کشور بالغ بر ۶۸۸ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۱۰۴ هزارمیلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است.

به گزارش ایلنا، در تیر ماه ۱۳۹۸ در کل کشور بالغ بر ۶۸۸ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۱۰۴ هزارمیلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد ۹۶ درصد و از نظر ارزش ۹۳.۶ درصد از کل چک های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

در ماه مورد بررسی، در استان تهران حدود ۲۱۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۵۱ هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در استان تهران از نظر تعداد ۹۴.۲ درصد و از نظر ارزش ۹۱.۹ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری با فقدان موجودی بوده است.

در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی به کل ارزش چک‌های برگشتی در استان به ترتیب به استان‌های چهار محال و بختیاری ۹۸.۴ درصد، کهگیلویه و بویر احمد و گلستان ( هر کدام ۹۸.۲ درصد) و خراسان جنوبی ( ۹۸.۱ درصد) اختصاص یافته است.

استان های سیستان و بلوچستان (۷۱.۲ درصد) ، خراسان شمالی ( ۷۴.۹ درصد) و ایلام ( ۸۷.۹ درصد ) کمترین نسبت ارزش چک های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی به کل ارزش چک های برگشتی در استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز