خبرگزاری کار ایران

دریافت بیش از ۲۰ هزار شکایت مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ در تیرماه

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۴۷۹

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در تیرماه امسال در مجموع ۲۰ هزار و ۹۵۵ فقره شکایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان‌ها دریافت شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، غلامرضا صارمیان با بیان این مطلب، افزود: از این تعداد 68 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و 32 درصد باقی مانده تحت یررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط است.

او با بیان اینکه سعی شده تا سطح کمی و کیفی سامانه 124 به عنوان تنها سامانه اقتصادی ارتباطی با مردم ارتقا یابد، تصریح کرد: از مجموع شکایات دریافتی ، بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از رستورانهای غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک بوده است و گرانفروشی و تقلب در صدر عناوین تخلف گزارش های دریافتی قرار گرفته است.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت بیان کرد: از مجموع شکایات دریافتی، 519 فقره با براورد ارزش بیش از 11 میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.

صارمیان با اشاره به افزایش تعداد گشت های مشترک انجام شده در این بازه زمانی گفت : 7 هزار و 808 گشت مشترک بین بازرسان سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استانها با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاهها منجمله وزارت جهاد کشاورزی ، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری ، اتاق اصناف و اتحادیه ها و ... انجام گرفته است که از این تعداد 3 هزار و 656 پرونده با ارزش ریالی 392 میلیارد ریال در زمینه های مختلف تنظیم شده است که پس از بررسی با متخلفان برخورد خواهد شد.

او تاکید کرد : در راستای نظم دهی و انسجام بیشتر به فرایند تنظیم بازار ، اصلاح نظام توزیع و نظارت بر واحدهای توزیعی ، تولیدی و خدماتی ، بازرسی‌های مستمر توسط اکیپهای بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استانها انجام می گیرد.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت با اشاره به مواد 5 و 65 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و قانون نظام صنفی و ماده 6 قانون تعزیرات حکوتی ،درج قیمت و نصب اتیکت و برچسب و صدور فاکتور در مورد همه کالاها و خدمات را مورد تاکید قرار داد و از هموطنان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف در حق مصرف‌کننده از طریق سامانه 124 و یا مراجعه به پورتال سازمان و همچنین در استان‌ها نیز با ارایه شکایات خود به ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان، مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم انجام پذیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز