خبرگزاری کار ایران

در حاشیه نمایشگاه الکامپ مطرح شد؛

وجود امضاهای طلایی در وزارت صمت علیرغم تکذیب آن

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۵۱۹

علیرغم اینکه ادعا می‌شود دیگر امضاهای طلایی وجود ندارد اما فعالان حوزه دیجیتال برای ثبت سفارش و واردات محصولات مربوط به آن نیاز به تصمیم و امضای عده محدودی در وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احسان زرین‌بخش دبیر کمیسیون مرکز  داده نظام صنفی رایانه‌ای کشور با تاکید بر اینکه هر نوع سنگ‌اندازی برای تولید داخل در شرایط کنونی نوعی خودتحریمی است افزود: علاوه بر وزارت صمت سازمان تنظیم مقررات رادیویی وزارت ارتباطات نیز مشکلاتی را برای فعالان حوزه دیجیتال ایجادکرده است.

وی ادامه داد: کانون‌هایی که اکنون سازمان تنظیم مقررات رادیویی به کار می‌برد به روز نیست و ما را از دستاوردهای روز دنیا که هر روز نو می‌شود عقب انداخته است.

وی با بیان اینکه درخواست ما از وزارت صمت و سازمان تنظیم مقررات رادیویی حضور آنها در این جلسه و چاره‌اندیشی برای مشکلات صنفی بود اظهار کرد: دو سال پیاپی است که ما درخواستمان را برای برگزاری جلسه مشترک به این دو نهاد ارسال می‌کنیم اما آنها نسبت به آن بی‌تفاوت هستند .

وی اضافه کرد: ما حتی پیشنهاداتی را نیز در قالب طرح کارشناسی ارائه دادیم اما آنها حتی برای این پیشنهاد هیچ پاسخی برای ما ارسال نکردند.

زرین‌بخش با بیان اینکه عطش سازمان تنظیم مقررات رادیویی برای حضور و مدیریت همه زمینه‌ها مشکل‌ساز شده است گفت: این در حالی است که تعداد افراد محدودی هم در سازمان تنظیم مقررات و هم در وزارت صمت مسئول ثبت سفارش تمام درخواست‌های ما هستند در حالی که هر یک از این تجهیزات سفارش شده نیاز به تخصص خود را دارد.

وی  تصریح کرد: به طور مثال برای اینترنت 5G نیاز به زیرساخت‌هایی داریم تا از دنیا جا نمانیم اما همچنان برای ورود تجهیزات ابتدایی با مشکل روبرو هستیم.

در ادامه این نشست خبری، کریمی عضو کمیسیون شبکه با تاکید بر اینکه ما در بخش تعیین تعرفه نیز با مشکل جدی روبرو هستیم افزود: علاوه بر اینکه تعرفه‌ها بسیار بالا هستند پرداخت آنها در لحظه ثبت نیاز به تایید گمرک و تعدادی از سازمان‌های دیگر دارد که فرآیند واردات را زمان‌بر می‌کند.

وی ادامه داد: گاهی مشکلات آزمایشگاهی برای برندهای معروف وارداتی نیز پیش می‌آید که ما مجبور به  تکرار آن هستیم که این امر نیز هزینه زیادی را به ما تحمیل می‌کند.

کریمی با یادآوری اینکه حمایت از تولید داخل در شرایط تحریم باید اولویت بخش دولتی باشد افزود:  متاسفانه حمایت شرکت‌های تولید کننده داخلی با ایجاد قوانین دست و پاگیر و قدیمی موجب خودتحریمی شده است.

وی وجود امضاهای طلایی به رغم تکذیب وزارت صمت را یکی از مشکلات مهم و موانع در مسیر توسعه تولید در بخش دیجیتال دانست.

این عضو کمیسیون یادآور شد: توسعه دیجیتال علاوه بر توسعه کسب و کار و اشتغال داده‌ها را به روز در اختیار بخش دولتی قرار می‌دهد که این امر اثر بسیار مهمی در مدیریت کشور دارد.

کریمی در پایان سخنان خود گفت: هر چند در ظاهر سیاست‌های وزارت صمت و وزارت ارتباطات نشان از حمایت از کسب و کارهای دیجیتال دارد اما نحوه عملکرد آنها نشان می‌دهد که همراه و همسوی با کسب و کارهای حوزه دیجیتال نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز