خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان تجارت الکترونیک:

رونمایی از سه سامانه مهم در بحث تجارت/ درج قیمت صد قلم کالای اساسی به صورت لحظه‌ای

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۹۴۷

رئیس سازمان تجارت الکترونیک اظهار داشت: ما با همکاری اصناف و سازمان حمایت قیمت صد قلم کالای اساسی را با نرخ مورد تایید سازمان حمایت و قیمت مشخص شده از سوی اصناف بر روی سامانه قرار دادیم. ضمن آنکه در این سامانه قیمت حداقلی و حداکثری این کالاها در بازار نیز درج شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا امروز در حاشیه نمایشگاه الکامپ سه سامانه در حوزه احراز هویت مشتریان ثبت نام غیرحضوری گواهی امضای الکترونیک و سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات با حضور وزیر سمت در غرفه سازمان تجارت الکترونیک رونمایی شد.

در این مراسم علی رهبری رئیس سازمان تجارت الکترونیک با اشاره به اهمیت دیجیتال مارکتینک و بازارهای مجازی گفت: سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیک با این هدف ایجاد شده تا یک مشتری تنها یک بار اطلاعات و داده‌های خود را وارد سامانه کنند و به جای اینکه در خرید از درگاه‌ةای الکترونیکی نام کاربری و رمزهای متعدد استفاده کنند بتوانند از طریق تکنولوژی SSO فقط با یک بار احراز هویت دسترسی به اطلاعات خود را در اختیار سامانه‌های مختلف قرار دهند. پس از این کار این سامانه یک نام کاربری و رمز عبور برای مشتری تعریف می‌کند که می‌تواند با استفاده از آن در تمام سامانه‌های کسب و کار فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: با استفاده از این تکنولوژی و احراز هویت دیگر ادعاهای خلاف واقع که در برخی از معاملات بخصوص در سایت‌های شیپور و دیوار رخ می‌دهد دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس سازمان تجارت الکترونیک در خصصو سامانه صدور گواهی الکترونیک امضا گفت: با وجود آ‌نکه گواهی امضای الکترونیک در گذشته نیز وجود داشته اما ثبت‌نام غیرحضوری آن امکان‌پذیر نبوده و فرد باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا اسناد رسمی با صرف ساعت‌های بسیار و پر کردن فرم‌های مختلف این گواهی را دریافت می‌کرد اما اکنون هر کاربر در هر نقطه از کشور تنها در عرض یک تا دو دقیقه می‌تواند اطلاعات خود را ثبت و درخواست گواهی امضا کنند.

وی تصریح کرد:‌ پس از این کار یک کد رهگیری در اختیار فرد قرار خواهد گرفت و او با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا اسناد رسمی در کمتر از پنج دقیقه گواهی امضای خود را دریافت خواهد کرد.

رهبری در خصوص سامانه رصد قیمت گفت: ما با همکاری اصناف و سازمان حمایت قیمت صد قلم کالای اساسی را با نرخ مورد تایید سازمان حمایت و قیمت مشخص شده از سوی اصناف بر روی سامانه قرار دادیم. ضمن آنکه در این سامانه قیمت حداقلی و حداکثری این کالاها در بازار نیز درج شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز