خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی فعالان صنعتی استان بوشهر با مدیرعامل پتروشیمی جم

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۰۷۲

با هدف تعامل و ارتباط سازنده میان تولید کنندگان و صاحبان صنایع بومی، نشست صمیمی فعالان صنعتی استان بوشهر با دکتر سعیدی در محل مجتمع پتروشیمی جم برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این نشست با حضور معاون فرمانداری عسلویه، مدیران شرکت‌های تولیدی و فعالان صنعتی استان بوشهر، کارشناسان جهاد کشاورزی(حوزه نخیلات و شیلات)، اداره استاندارد، اداره مالیات و سازمان تأمین اجتماعی این استان با مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم به میزبانی پتروشیمی جم برگزار شد.

خلیلی، دبیر انجمن صنایع تولیدی استان بوشهر، ابتدا به اهمیت و جایگاه صنایع پایین دستی، شرکت ها و بنگاه های تولیدی در پیشرفت و توسعه کشور بخصوص استان بوشهر به عنوان قطب انرژی کشور اشاره کرد. وی گفت: ثروت و ایجاد اشتغال از صنایع سنگین به صنایع و بنگاه های تولیدی جنبی منتقل می شود، لذا شرکت های صنعتی و تولیدی با صنایع مختلف فعال در استان بوشهر هرکدام با توجه به ویژگی های خاص و حوزه فعالیت تخصصی خود می توانند نقش موثری در شکوفایی و پیشرفت صنایع استان داشته باشند.

در ادامه جلسه سعیدی مدیرعامل پتروشیمی جم، ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور فعالان صنعتی استان بوشهر؛ از منطقه عسلویه به عنوان بزرگ ترین پارک صنعتی جهان یاد کرد و گفت : برای رقابت در بازار جهانی می بایست ضمن استفاده از ظرفیت های منطقه به مباحثی همچون بازاریابی مدرن ، R&D و دیگر نکات مهم این حوزه دقت کرد. وی تاکید کرد: در دنیای صنعت، برنده کسی است که مهارت و دانش را باهم تلفیق و از آن به بعنوان یک مزیت رقابتی بهره بگیرد. 

سعیدی با اشاره به اینکه پتروشیمی جم، یک شرکت با استانداردهای بین المللی و در سطح جهانی است گفت: در جم بیش از 77 هزار کد خرید داریم که بسیاری از این خرید ها مربوط به تجهیزات است ولی در تامین سایر کالاها میتوان از بنگاه های تولیدی استان بهره گرفت. وی نسبت موارد مربوط به قیمت کالا، کیفیت، بازاریابی و خدمات دهی پس از فروش را در تعامل با حوزه های خرید بسیار مهم عنوان کرد و از مدیر بازرگانی پتروشیمی جم خواست تا لیستی از شرکت های دارای استاندارد بر اساس فاکتورهای توانمندی بالا، دانش و مهارت و خدمات دهی را تهیه و در اختیار واحد های ذی ربط در حوزه خرید قرار دهد تا در پروسه خرید، حمایت از بنگاه های تولیدی منطقه در اولویت قرار گیرد.

مدیر عامل پتروشیمی جم همچنین به اهمیت رونق اقتصادی در کشور در شرایط کنونی و به تبع آن پیشرفت در سایر حوزه ها اشاره کرد و موضوعاتی از قبیل بازاریابی و چگونگی دستیابی به آن و مولفه هایی همچون ارتقاء سطح کمی و کیفی و نوع آوری و معرفی فنی محصولات را برای پیشرفت منطقه عسلویه بعنوان بزرگترین پارک صنعتی جهان مهم برشمرد. 

وی با توصیه به حرکت و پویایی شرکت های منطقه و بنگاه های تولیدی، ایشان را به مشتری مداری و عدم چشم انتظاری به عنایات دولت برای حرکت مستقل به سوی پیشرفت منطقه و استان و در نهایت کشور دعوت کرد.

سعیدی با تاکید بر لزوم تمرکز بر پتانسیل های منطقه ای و اولویت در جذب نیرو های بومی استان، بالا بردن مهارت ها در حوزه صنعتی بعنوان یک اصل مهم و تأمین کالای مورد نیاز شرکت با اولویت خرید از صنایع و بنگاه های تولیدی استان بوشهر را مهم برشمرد و فعالان حوزه صنعت را به تشکیل انجمن ها و مراکز توسعه کارآفرینی برای دستیابی به اهداف این حوزه تشویق کرد.

در پایان این نشست مدیر بازرگانی و فروش پتروشیمی جم  ضمن اشاره به خریدهای عمده از بنگاه های تولیدی استان از سال 1395 تا کنون بر حمایت از کالای ملی و به تبع آن واحد های تولیدی استان بوشهر تاکید کرد. وی با اشاره به برخی کالاهای بی کیفیت بومی و با مهم خواندن کیفیت ساخت، تاکید کرد پتروشیمی جم بهره گیری از تولیدات استان در رقابت با دیگر محصولات داخلی کشور را با توجه به هزینه های حمل و نقل و دیگر مسائل بازار در اولویت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز