خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران:

۸۸ درصد مکاتبات ما با شهرداری برای صدور شناسنامه فنی ساختمان بی‌جواب ماند

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۸۵۴

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران:طبق قانون، شهرداری باید قبل از صدور پایان کار، شناسنامه فنی و ملکی را داشته باشد اما 88 درصد مکاتبات ما با شهرداری در این بار بی‌جواب ماند و به یکباره حق‌الزحمه آن قطع شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد طاهری در نشست خبری هم‌اندیشی پیرامون موضوع شناسنامه فنی و ملکی ساختمان با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه مربوط به صدور شناسنامه فنی و ملکی در راستای رعایت حقوق شهروندی است، گفت: از سال 95 که اقدام به صدور شناسنامه فنی و ملکی کرده‌ایم ضعف‌هایی در این زمینه وجود داشت که متاسفانه همکاری‌ها و تعامل‌ها بین دستگاهی اتفاق نیفتاد.

وی افزود: طبق قانون، شهرداری باید قبل از صدور پایان کار، شناسنامه فنی و ملکی را داشته باشد اما 88 درصد مکاتبات ما با شهرداری در این بار بی‌جواب ماند و به یکباره حق‌الزحمه آن قطع شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه ما از این تهدید به عنوان فرصت استفاده کردیم، گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که با بالاترین کیفیت و بالاترین جزئیات سامانه صدور شناسنامه فنی و ملکی را راه‌اندازی کنیم که به صورت الکترونیکی کار کند.

طاهری ادامه داد: ارائه بین تضمین کیفیت هم منطبق با قانون است. البته ضعف‌هایی ناشی از مقررات شناسنامه فنی و ملکی وجود دارد و ما موظف هستیم مطابق قانون و آیین‌نامه عمل کنیم و بیمه تضمین کیفیت هم به طور قطع وارد این موضوع می‌شود.

وی با بیان اینکه صدور شناسنامه فنی و ملکی به صورت کاغذی از رده خارج شده و از هم‌اکنون به صورت الکترونیکی در اختیار تمامی افراد قرار می‌گیرد، گفت: زمانی که صحبت از احداث ساختمانی شود سوال ما این است که این ساختمان یک کالا و یا سرمایه ملی است؟ پاسخ به این سوال با تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل کیفی ساختمان پاسخ داده شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران ادامه داد: یکی از اهداف تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل با تصویب کنترل کیفیت ساختمان، حفظ سرمایه ملی و رعایت مقررات از سوی کارفرما و سازنده است.

وی افزود: صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان یکی از وظایف مهم سازمان نظام مهندسی است و تمامی تاییدیه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.

طاهری گفت: در گذشته شناسنامه فنی و ملکی به عنوان یک سند ارزشی صادر نمی‌شد و تنها یک کالا مصرفی و سرمایه‌ای بود اما در حال حاضر سایر نهادها هم برای فراگیری صدور این سند اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز