خبرگزاری کار ایران

معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

صنعت لبنی ظرفیت اسمی ۱۲ میلیون تنی دارد

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۸۲۵

معاون طرح و برنامه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۶۵۰ واحد فعال در صنعت لبنی وجود دارد که ظرفیت اسمی ۱۲ میلیون تن و اشتغال بیش از ۴۷ هزار نفر را دارند.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در ادامه سلسله جلسات با انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی در هم اندیشی بررسی مسایل صنایع لبنیات و شیرخشک گفت: انجمن‌ها محور اصلی تصمیم گیری در وزارتخانه هستند و ما در کنار آنها موضوعات مرتبط با صنعت را پیگیری می کنیم.

وی افزود: در بررسی های انجام شده، یکی از بیشترین سرمایه گذاری های انجام شده در کشور در بخش صنایع غذایی است.

زرندی گفت: اهمیت صنعت لبنی به دلیل ارتباط زیاد با سلامت جامعه برای وزارت صنعت بسیار اهمیت دارد.

معاون طرح و برنامه گفت: این صنعت به دلیل ماهیت خود از جمله صنایعی است که با دستگاه های دیگر همچون وزارت جهاد و بهداشت، بسیار مرتبط است.

وی گفت: این صنایع که موضوعاتشان با دستگاه های مختلف می باشند ،بعضا دچار برخی مشکلات هستند ،که نیاز است یک نگاه مشترک در این خصوص وجود داشته باشد.

معاون طرح و برنامه همچنین گفت:صنایع لبنی قابلیت توسعه صادرات دارند و باید از بازار کشورهای همسایه بهره لازم را ببرد.

زرندی گفت: یکی از موضوعات اصلی وزارتخانه در سال جاری ، تعمیق ساخت داخل است و در هر صنعت نیازها وارداتی که قابلیت سرمایه گذاری برای تولید داخل را دارند بررسی می کنیم.

وی گفت: تولید قوطی شیر خشک نیز از جمله مواردی است که باید زمینه داخلی سازی آن در کشور بررسی شود.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: ما از همه انجمن ها و تشکل ها خواسته ایم نیاز های خود را اعلام کنند و همچنین برنامه خود را برای توسعه صادرات خصوصا به کشورهای همسایه اعلام کنند.

وی همچنین در این جلسه گفت: در حال حاضر بیش از ۶۵۰ واحد فعال در صنعت لبنی وجود دارد که ظرفیت اسمی ۱۲ میلیون تن و اشتغال بیش از ۴۷ هزار نفر را دارند.

زرندی افزود: ۱۱۹ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد درصنعت لبنی در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز