خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و گرجستان:

اعمال محدودیت گرجستان برای واردات برخی کالاها از ایران جدید نیست/ ترخیص کالا از گمرک سریع و در مدت کوتاه صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۷۵۶

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و گرجستان اظهار داشت: کشور گرجستان از سال گذشته در راستای حمایت از تولید داخلی خود محدودیت‌هایی را برای واردات کالاهایی مانند میلگرد و سیمان وضع کرده است.

مریم سلطانی در گفت‌وگو با ایلنا، در مورد اعمال محدودیت در صادرات برخی کالاهای ایرانی از سوی کشور گرجستان گفت: این موضوع جدید نیست و کشور گرجستان از سال گذشته در راستای حمایت از تولید داخلی خود این قانون را برای کالاهایی مانند میلگرد و سیمان وضع کرده است.

وی ادامه داد: تا جایی که بنده اطلاع دارم این محدودیت برای این اقلام و در سال گذشته بود و بخشنامه جدیدی به دست ما نرسیده است.  ایرانی‌ها نیز در صادرات این کالاها پیش از این با سختی‌های زیاد، تحمل ضرر و زیان مواجه می‌شدند اما در حال حاضر ترخیص کالاها از گمرک سریع و در مدت کوتاه صورت می‌گیرد.

گفتنی است، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران طی نامه‌ای به شعبه‌های خود سراسر این کشور، از تصمیم گرجستان برای تدوین لایحه ای به منظور ایجاد محدودیت برای واردات ایرانی خبر داده است.

نهاد مذکور از اتاق‌های بازرگانی سراسر این کشور خواسته است برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، مراتب این تصمیم گرجستان را به اطلاع اعضای خود و صادرکنندگان برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز