خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران خواستار شد:

پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب جایگزین آب شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۱۰۷

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت:‌ پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب باید جایگزین منابع آبی شود تا به این روش هم به منایع آب زیر زمینی استراحت دهیم و هم از برداشت آب‌های سطحی جلوگیری شود.

به گزارش ایلنا، مرتضی عزالدین با بیان این مطلب ادامه داد: شهرداری تهران سالانه 300 میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی برداشت می‌کند که در صورت استفاده از پساب، این میزان برداشت آب از منابع زیرزمینی کاسته خواهد شد.

او گفت: از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران سالانه حدود 15 میلیون مترمکعب جایگزین استفاده از آب سد ماملو برای کشاورزی دشت ورامین خواهد شد و حدود 16 میلیون مترمکعب به پالایشگاه نفت جنوب تهران اختصاص می‌باید و پساب تصفیه‌خانه محلی شهرک اکباتان به آبیاری فضای سبز مناطق 3 و 2 شهرداری و پساب تصفیه‌خانه شهرک غرب به برج میلاد و پارک پردیسان اختصاص یافته است.

طرح فاضلاب تهران برای جمعیتی معادل 11 میلیون و 400 هزار نفر پیش‌بینی شده است و در حال حاضر در بخش شبکه حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی و در بخش ساخت تصفیه‌خانه حدود 43 درصد پیشرفت دارد که در مجموع این طرح 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در حاضر سه میلیون و 300 هزار نفر را زیر پوشش قرار داده است و علاوه بر آن تهران در حال حاضر دارای پنج تصفیه‌خانه محلی است که حدود 300 هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

به گفته عزالدین در تصفیه‌خانه شهرک شهید محلاتی سالانه حدود دو میلیون مترمکعب پساب به شهرک و دو میلیون مترمکعب دیگر به مجموعه شهرداری واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران خاطرنشان کرد: طرح فاضلاب تهران برای جمعیتی معادل 11 میلیون و 400 هزار نفر پیش‌بینی شده است و در حال حاضر در بخش شبکه حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی و در بخش ساخت تصفیه‌خانه حدود 43 درصد پیشرفت دارد که در مجموع این طرح 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز