خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان شد؛

ورود موج جدید از ملخ‌های مهاجم از امروز به کشور/ کشاورزان تا 10 روز آینده هوشیار باشند

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۰۴۵

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بر اساس گزارش فائو(سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) امروز موج جدیدی از ملخ‌های مهاجم وارد کشور می‌شود که تا 10 روز آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اعلام این خبر، افزود: ورود موج جدید ملخ‌های مهاجم به کشور بسیار جدی است و ما از کشاورزان و روستائیان استان‌های جنوبی کشور می‌خواهیم که با مشاهد ملخ‌های لیمویی رنگ در سریع‌ترین زمان ممکن، کارشناسان ادارات جهاد منطقه را مطلع کنند.

وی ادامه داد: خطر حضور موج جدید ملخ‌های مهاجم از چند روز پیش از طریق امام جمعه مساجد،‌ بنر، اطلاعیه‌های محلی و راه اندازی شبکه‌های مجازی به استان‌های جنوبی اطلاع رسانی شده است علاوه بر آن در حال حاضر کارشناسان ما در مزارع و باغات حضور دارند تا ضمن رصد دقیق، هشدارهای لازم را به کشاورزان و روستائیان بدهند.

میر درباره آخرین وضعیت مبارزه با این آفت مهاجم گفت: سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی به بیش از 157 هزار هکتار رسیده است.

وی بیشترین سطح مبارزه را مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 153 هزار هکتار عنوان کرد.

میر سطح مبارزه با ملخ‌های بومی را نیز 65 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: هم اکنون استان‌های شمالی کشور درگیر آفت ملخ‌های بومی هستند که بیشترین سطح درگیری مربوط به استان اردبیل می‌شود.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور خسارات وارده به مزارع و باغات را با توجه به سطح درگیری اراضی کشور با ملخ صحرایی بسیار پایین ارزیابی کرد و گفت: گزارش‌هایی از ورود ملخ‌های مهاجم صحرایی به تعدادی از باغات مرکبات استان هرمزگان داشته‌ایم که در مقایسه با سطح درگیری با این آفت ناچیز است.

میر در پایان بار دیگر از کشاورزان و روستائیان خواست با توجه به هشدار سازمان فائو تا 10 روز آینده نسبت به حضور ملخ های صحرایی مهاجم در مزارع و باغات خود کاملا هشیار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز